Gå till innehåll

SVERIGE BRINNER!


Svana

Rekommendera Poster

Jag har denna veckan vart på skogsbränder med försvaret utanför Årjäng(Glasskogen)Och Finnerödja

 

Verkar finnas å göra, det är ett tungt fysiskt jobb att dra slang i terrängen i denna värmen. 

Ett terränggående fordon i många fall hade underlättat arbetet. Men då körs de med atv med släp alt bandvagn(Vad jag har sett hittills som fordon i skogen)

Men de mesta sker med människorna, det är väl för brandrisken dom inte vill ha in fordon.

 

20180715_024944.jpg

received_10155585495086301.jpeg

received_10155477697251860.jpeg

20180716_070221.jpg

 

Som information så gjorde vi slut på 11 kubik vatten på mellan 15-20min dygnet runt.

Två tankbilar körde skytteltrafik å en brandbil stod å pumpa konstant.

När en ny tankbil kom så kopplade man på den på brandbilen som pumpa ut i skogen.. fyllde pumpbilens tank samtidigt som man tömde tankbilen ut i ledningarna..

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi flyttade precis (för en månad sedan) upp till strax utanför Ljusdal. Har två mil till branden men har hittills haft riktigt tur med vinden, så rätt liten spridning mot vårt håll och bara senaste dagarna det dragit in brandrök till och från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...