Gå till innehåll

Hjälp i Umeå!


Tamaz

Rekommendera Poster

Då har man gjort bort sig rejält, köpt grisen i säcken och är nu fast med en 1314 i Umeå. Känner mig extremt dum som varken har verktyg eller annat med mig, cirka 50 mil hem och det är fredag eftermiddag mitt i semestern.

 

Kylaren läcker, men vatten är lätt att tanka. Större problem är orkeslös motor som ibland dör, troligtvis problem med skit i soppan. Tror ena bromsen läcker bromsvätska också.

 

 

Någon som kan elle känner mågon som kan tänkas kunna hjälpa till? 

 

Alternativet är att vi lämnar bilen här på en verkstad som kan titta på den om en vecka och så åker vi hem.

 

Edid: Vi har lämnat bilen på verkstad och är på väg hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit iväg på bröllop och missat svaren här!


Svana:
Skick var väl okej, det är en del ytrost på hytt och skåp. (Ingen aluzink) Det sitter Cooper STT 315/75-16 på bakhjulen, men stenhårda och spruckna originaldäck fram.
 

eile, säljaren drog som en avlöning. Frågade honom efter att flera fel uppdagats för att se om det var några fler saker han kunde tipsa mig att kanske ta en närmare titt på innan ny hemresa planerades men allt jag fick till svar var "Oj tråkigt att höra inget jag visste om. Jag har kört extremt lite och vet inte mer. Bilen är ju 43 år gammal och besiktigad och godkänd"

 

H.Hansen, skickar PM om kylare.

 

Bilen står nu på en MECA-ansluten verkstad i Umeå, en mek där hade tydligen en egen bil med samma motor (164:a kanske?). Han har provkört en tur, motorn spikar och går riktigt kasst. Han ska börja med att gå igenom förgasare, ställa tändning samt kolla på soppan/testa köra direkt från dunk så får vi se. De började titta på bilen i fredags, får väl mer info i veckan.

 

Planen är att få den körbar så vi kan få hem den, så kan jag skruva själv i lugn och ro. Anledningen till just denna bilen är att den är registrerad med 7 sittplatser i ambulansskåpet, så man får in 8st passagerare lagligt.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj, sådant där är inte kul. Hoppas det går bra trots allt. Säljaren verkar dock vara ett riktigt praktar-el men sådana dyker ju upp litet här och var. Gjorde liknande tabbe förra sommaren med en Valp =>det blir ett projekt som inte var planerat. Eller så blir det reservdelsplock då den är rostig som fan i karossen och framaxeln förmodligen är litet trött. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Puppe!
När man är där tittar man bara på bilen och missar massor, efteråt så inser man hur många varningssignaler det egentligen fans. Vi är bara nöjda att pappret från Transportstyrelsen dök upp i brevlådan. Vi var oroliga ett tag att vi kanske hade blivit blåsta på bilen också. (Dubbelkollade aldrig vilket som var senaste utfärdade regbevis). Man är inte riktigt inställd på att bli blåst när man handlar den här typen av bilar som oftast sker entusiaster emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...