Tamaz Postad 27 Juli , 2018 Rapport Share Postad 27 Juli , 2018 Då har man gjort bort sig rejält, köpt grisen i säcken och är nu fast med en 1314 i Umeå. Känner mig extremt dum som varken har verktyg eller annat med mig, cirka 50 mil hem och det är fredag eftermiddag mitt i semestern. Kylaren läcker, men vatten är lätt att tanka. Större problem är orkeslös motor som ibland dör, troligtvis problem med skit i soppan. Tror ena bromsen läcker bromsvätska också. Någon som kan elle känner mågon som kan tänkas kunna hjälpa till? Alternativet är att vi lämnar bilen här på en verkstad som kan titta på den om en vecka och så åker vi hem. Edid: Vi har lämnat bilen på verkstad och är på väg hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 28 Juli , 2018 Rapport Share Postad 28 Juli , 2018 Intressant.. berätta mer om den. Skick i övrigt? Bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 Juli , 2018 Rapport Share Postad 28 Juli , 2018 Kunde inte säljaren hjälpt till? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 29 Juli , 2018 Rapport Share Postad 29 Juli , 2018 Kylare finns här skall jag skicka den ? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 5 Augusti , 2018 Författare Rapport Share Postad 5 Augusti , 2018 Har varit iväg på bröllop och missat svaren här! Svana: Skick var väl okej, det är en del ytrost på hytt och skåp. (Ingen aluzink) Det sitter Cooper STT 315/75-16 på bakhjulen, men stenhårda och spruckna originaldäck fram. eile, säljaren drog som en avlöning. Frågade honom efter att flera fel uppdagats för att se om det var några fler saker han kunde tipsa mig att kanske ta en närmare titt på innan ny hemresa planerades men allt jag fick till svar var "Oj tråkigt att höra inget jag visste om. Jag har kört extremt lite och vet inte mer. Bilen är ju 43 år gammal och besiktigad och godkänd" H.Hansen, skickar PM om kylare. Bilen står nu på en MECA-ansluten verkstad i Umeå, en mek där hade tydligen en egen bil med samma motor (164:a kanske?). Han har provkört en tur, motorn spikar och går riktigt kasst. Han ska börja med att gå igenom förgasare, ställa tändning samt kolla på soppan/testa köra direkt från dunk så får vi se. De började titta på bilen i fredags, får väl mer info i veckan. Planen är att få den körbar så vi kan få hem den, så kan jag skruva själv i lugn och ro. Anledningen till just denna bilen är att den är registrerad med 7 sittplatser i ambulansskåpet, så man får in 8st passagerare lagligt. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Puppe Postad 6 Augusti , 2018 Rapport Share Postad 6 Augusti , 2018 Aj, sådant där är inte kul. Hoppas det går bra trots allt. Säljaren verkar dock vara ett riktigt praktar-el men sådana dyker ju upp litet här och var. Gjorde liknande tabbe förra sommaren med en Valp =>det blir ett projekt som inte var planerat. Eller så blir det reservdelsplock då den är rostig som fan i karossen och framaxeln förmodligen är litet trött. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 6 Augusti , 2018 Författare Rapport Share Postad 6 Augusti , 2018 Tack Puppe! När man är där tittar man bara på bilen och missar massor, efteråt så inser man hur många varningssignaler det egentligen fans. Vi är bara nöjda att pappret från Transportstyrelsen dök upp i brevlådan. Vi var oroliga ett tag att vi kanske hade blivit blåsta på bilen också. (Dubbelkollade aldrig vilket som var senaste utfärdade regbevis). Man är inte riktigt inställd på att bli blåst när man handlar den här typen av bilar som oftast sker entusiaster emellan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.