Gå till innehåll

Billiga reservdelar till bruksbilen online.


Tamaz

Rekommendera Poster

Tänkte bara dela med mig av några bra sidor jag använder för billiga reservdelar till vanliga bruksbilen.

levoil.de - För olja. Gott om kvalitetsoljor från många märken till bra pris.

Exempelvis brukar jag köpa Shell Helix Ultra PROFESSIONAL 0W-30 som är är klassad för VW long-life, VW 504 00 och VW 507 00 som bland annat betyder lågsotande för att inte sätta igen partikelfilter, något jag behöver till bruksdieseln. Beställer 5x5L då det är mest ekonomiskt rent fraktmässigt. Det går då på 165€ för 25 liter, nu har Euron gått upp en del men det blir ändå bara 69kr/liter och så billig märkesolja har jag inte hittat någon annan stans. Lite krångligt om man inte kan tyska (som jag), men google translate har hjälpt mig traggla mig fram när jag inte förstått.

 

mister-auto.se

Här beställer jag filter och diverse förbrukningsdelar. Sjukt billigt och det finns även gott om märkesprylar. Köpte nya glödstift till min Octavia 2.0 TDI, Bosh för 120kr/st. Mekonomen tog 350kr/st för samma. Likandant med bromsdelar, bromsbelägg från ATE till nuvarande Passaten, 1270kr på mekonomen, deras "Bäst-serie", 406kr på mister-auto, exakt samma produkt.
 

Vad är då nackdelen? Jo, om du beställer fel och vill skicka tillbaka till mister-auto måste du betala en extra femtiolapp eller liknande för att få med en betald retursedel. Det är också sämre filtrering på delarna när man anger regnr, extra tydligt när resultat på mister-auto visar filter i flera olika dimensioner, bara en kan ju tänkas passa perfekt? Jag brukar dubbelkolla dimensioner på filter mm mot vad man får upp om man söker på regnummret på Mekonomen eller AD Bildelar som verkar mer tillförlitliga i att hitta rätt modell, ett lite latare alternativ än att gå ut och mäta på bilen. Ofta hittar jag exakt samma Bosh eller MANN art. nr. på båda ställen, fast priset är 40-60% lägre på mister-auto.
 

Vi fick låna en Ford KA i en och en halv månad för att kunna övningsköra manuellväxlat, passade på att göra service på den som tack för lånet. Olja, oljefilter, luftfilter och nya skivor och klossar fram då det var rostigt och tog dåligt efter att den stått rätt länge. Materialkostnad från mister-auto med frakt var under tusenlappen för alltihop.


Om det är värt besväret är väl upp till var och en, tänkte bara förmedla informationen om att alternativet finns. Kan vara extra bra när man ställer upp och hjälper någon med sämre ekonomi att få ordning på bilen.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.autodoc.se  har större sortiment och oftas billigare priser än Misters men sista tiden långa transporttider fick vänta 2 veckor på kondensor till ac reservdelsnummren stämmer med Autoexperten samt till viss del med mekonomen där man får bortse från någon siffra bokstav.

 

ex var hella kondensor halva autoexpert priset och mekonomens lågpris kondensor tog de 3 gg mer för än Autodoc .

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...