Gå till innehåll

Tung/veteran träff våren för sommaren 2019 Terrrängbil.net träff ?


Rekommendera Poster

Hej jag har pratat lite med en del folk, som ej kommer in på de flesta träffar på grund av sin vikt, så även de som vill komma ut och träffa folk och se på andras fordon och visa upp sina, men ej vill eller har behov för att köra stygg offroad med dem. 

Har man lagt 5 år på att original renovera så skrapar de gärna inte sönder dem mot stock och sten,

 

Vi i detta avlånga land är lite dåliga på att åka på tur, får jag höra från de i Väster, men de ordnar flera träffar där man är välkomna med både tunga fordon, och sina fina fordon där det ej krävs att man kör i terrängen om man ej vill, många som bara tar turen och campar samt ser på andras fordon och åker med dem som vill ut i terränglådan.

 

De i HMK ordnar en del träffar både i sitt namn men medlemmar och sådana som kommer på deras träffar ordnar också träffar. 

 

Funderar på om det finns intresse för att åka på något sådant i vår.

 

Hade ju tänkt mej till Danmark och Classic Military show, men det blir inget i är, så en stor lucka finns för mej att täcka.

 

Ja har man 40-60 mil att köra för en träff så vill man ju kanske vara där mer än 2 dagar, så en 3-4 dagars träff, där det finns möjlighet att komma tidigare för de som vill vore fint, 

Ja att man är på plats redan dagen innan det börjar.

 

Någon som har några tips ?

 

Har själv några uppslag, dock är ett av dem en "original träff", Vilket innebär att bilen ej får har tex utvändig båge , enorma däck mm.

dock är en vinsch ok, och invändiga förändringar för camping mm, men fordonen skall se relativt original ut, om det hänger en massa tillbehör/militär kuriosa på och runt fordonen , ja det gör det på många av dem, så det är ok.

Man kan dock få dispens för däck till exempel, om man ber dem kolla innan och fordonet har en historisk betydelse, och det kanske är svårt att hitta original däck, då kan man få en inbjudan för just det fordonet man bett dem se på.

Så är det på tex Tradum,

 

Så tänker jag på Grenlands träffen, i Telemark Norge. Öppen för tunga fordon, körning för de som vill och lite utställning av fina fordon och rekvisita.

 

Finns massor av mindre träffar, jag vill gärna åka på något, 

Skulle vara kul om vi var några som samlades från Terrängbil.net på en träff

 

Är öppen för att ordna något i terrängbil.net sin anda med,

Dock ej själv, då får fler hjälpa till att ordna med allt som skall till.

Och helst på/ i närheten av något militärhistoriskt. 

Norr eller söder, väster eller öster ut, ja mej spelar det ingen roll geografiskt,

Dock får jag vara realistisk för just min ekonomi och sätta tex 60 mil enkel som gräns för min del, 

Alla har vi olika förutsättningar så kom gärna med förslag.

 

Det är liksom dags att planera nästa års träffa nu, för att man skall hinna med att fixa med ledighet mm, En del kanske redan har bokat upp de arrangemang de skall på redan.

Än mer att fixa med om man skall ordna något själv.

 

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju trevligt :)

 

Trandum är fint och det vore kul att komma tillbaka dit men sist jag var där var de rätt så kinkiga med att bilarna ska var så gott som original vilket ställer till det för en hel del av oss.

Bengtsfors kunde väl vara ett alternativ?

 

En rullande träff modell overlanding kunde vara riktigt kul tror jag.

Tex Värmland har mil efter mil med sköna grusvägar, fina vyer och goa camp sites.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En rullande träff vore väldigt trevligt, 

En riktigt bra ide, Fredrik.

Möjligheter för fler att komma en natt eller så eftervägen, 

Dock skall då direkt sägas att det blir som Fredrik skriver, rullandes efter sköna grusvägar och dylikt, ej något ful bös i skog som det ej finns tillstånd till.

En Overlanding tur med militär fordon vore väldigt trevligt, jag har ju gjort det några gånger, med tex FSG ,

Fredrik kör ju sin 13 bil på sådana turer.

Det har alltid varit trevligt, och vi har stannat för att se på olika saker efter vägen, ja chansen att åka förbi några, de blir ju större om man rör sej några mil varje dag.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...