Gå till innehåll

Rörken 10 år


Rekommendera Poster

Ja verkligen en härlig träff! Riktigt bra körområden! Kul att åka med Södertörn-tgb gänget. Vi har snackat många gånger om att träffas, nu äntligen hände det!

 

Att göra ren bilen från lera är väl baksidan av myntet, men det kan man lätt ta efter en sån träff....:)

 

// Klas, lermannen

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr blev det första gången jag inte kom hem för egen maskin.

 Ett duktigt lagerbank efter ett par minuter fullvarv på det berget ledde till ta det lugnare resten av helgen.

 Det fanns inget knack alls kvar i maskin när jag kommit ned på plan mark igen, och hoppades att det endast var ett plötsligt oljetrycksfall pga branta lutningen. 

 Men ett dygn senare, på söndags eftermiddagen när vi skulle fara hemåt hörde jag lite bank i 70km/h innan en rondell före motorvägs påfarten.. det gjirde mig lite nervös men hoppades på det bästa.

 20 sekunder senare när jag accade för att kasta i fyran.. då slamrade det till rejält och högg imot och sedan var det ett faktum att stanna vid kanten.

 Polarn bogserade tillbaks mig till offroadområdet och jag fick sitta och vänta på lastväxlar mannen.

 

  Tokslut motor sedan innan förstås, och en renovering var sedan länge planerad till kommande vinter, men nu blev det lite mer skynda skynda.

 Maskinen går fortfarande på alla cylindrar men ganska säker på att vevlagrena skar på axeltappen..troligen på ettans cylinder, och följer med runt.

 

Men.. den kördes upp och ner på maskinflaket och in i garaget. Utan oljedräll.

 Rödblockarna är seglivade!

 

 

20180902_163504.jpg

20180902_185419.jpg

  • Like 1
  • Sad 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...