Svana Postad 7 September , 2018 Rapport Share Postad 7 September , 2018 Nån som har kunskap eller funderingar på nån oilcatchtank med elpump eller liknande? Vill inte bygga torrsump.. det är sånt pyssel. Vill hellre göra en skön lösning som behåller oljan längre i lutning.. kanske bättre skvalpskott bara? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 7 September , 2018 Rapport Share Postad 7 September , 2018 Jag har haft en plåtbit ditpunktad horrisontalt i bakkant något lutande framåt/nedåt ända fram till pickupen så att vid kraftigt upplut /kraftig backtagning så hölls oljan kvar vid pickuppen, tog faktisk bort den nu när tråget var nere sist för öka på skvättande på reptätningen som utgör vevaxeltätningen på min motor. Sätter man en sån avdelning i tråget måste man även överväga så inte pumpen pumpar torrt i det bafflade utrymmet vid en längre tids lutning och oljan lägger sig på fel ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 7 September , 2018 Rapport Share Postad 7 September , 2018 En enkel lösning kan ju vara denna men den levererar ju inte olja så värst länge, om du ska stå och köra länge i lutning Används inom racing vid tex kraftiga accelerationer eller inbromsningar då oljan riskerar att skvalpa runt. Och med en form av våffeladapter vid oljefiltret eller annan lämplig anslutning så är det ju lätt att koppla in den mot motorn. Var det skulle var enklast att koppla in den på våra B30 motorer har jag inte funderat på. https://www.l-m-r.se/p/universal/accusump/canton-accusump-3qt-ca-28l.html 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 7 September , 2018 Rapport Share Postad 7 September , 2018 Hittade gammal bild på forumet på hur mitt tråg tidigare såg ut med plåten lite över 4 liter nivån den håller/bromsar ner oljan från att skvalpa upp/bakåt, skulle det ändå luta rejält samlas ändå tillräcklig mängd upp från returen/skvätandet och droppandet nere under plåten så pickupen ändå kan suga, pickuppen ligger lågt i detta tråg tror det var bara runt cm och sticker ner just framför retur röret från turbon. Obs detta tråg är mycket litet pga av att motorn ligger över framaxeln 4 liter är maxmängden och då är den stora oljekylaren(kyldiskelement) samt filter inräknat. Denna enkla baffling samt förlängning av pickuppen borde fungera bra även på volvomotorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjingen Postad 8 September , 2018 Rapport Share Postad 8 September , 2018 Enligt spelen ska TGB 13 klara 31 grader och TGB 11 39 grader. Lär ju vara något annat än motorn som dragit ner 13 bilen spec. Vad kan lutningen på berget? 40-45 grader? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 8 September , 2018 Rapport Share Postad 8 September , 2018 vad skumt, tycker 13 borde klara brantare backar än 11 bilen, både uppför och ner för, stöd hjulen gör den ju stabilare och bättre grepp. Kanske är beräknat med skåpet på . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 8 September , 2018 Rapport Share Postad 8 September , 2018 Den orkar nog inte brantare backar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.