Gå till innehåll

BGTGB 970


Rekommendera Poster

Hej,

Har någon koll på vad BGTGB 970 kan vara värd? Pratade med en precis som ville ha mellan 150' - 200' för en i fint skick.

965'or finns det ju en del i skiftande skick till salu men mycket billigare. En broterrängbil med krok har ju sålts på auktion för mellan 75' och 140' och BGTGB upplever jag har en mycket smalare kundkrets. Dock så har den en väldigt mycket mer utrustning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det är en bil man ”egentligen” skulle kunna driva en mindre firma med.(typ på sidan av)

 

Men samtidigt känns dendär summan lite i drömvärld, dock har jag inte sett bilen:wacko:

 

Min har 2100 på mätaren och 260h på bärgningsagget. Jag pyntade lite över 70K och det kändes som en bra affär ^_^

 

med tanke på vad en terrängbärgning kostar så skulle man bedriva nån verksamhet betalar det sig nog hyfsat fort 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack LA 82!

Jag är villig att hålla med ang vad du betalade.

Har dock pratat med folk som vill ha om möjligt ännu mera än 150..  Har kanske en på gång nu till "lagom" pris.

Jag får hålla tummarna på att det kommer gå igenom  :) .

Blir det så kommer självklart bilder ;)

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut nöjd med priset. 

 

Tycker att det var en del grejer med som kan vara användbara, block extra vajerstroppar etc. 

bilder kommer självklart. 

Skall bara få hem dom båda skönheterna. Det blir nästa nöt att knäcka :lol:  

En måste gå på trailer den andra går att köra. Dock 40 mil så jag kanske får ta den på trailer med B)

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt kul att höra!

 

ja trailer är att fördera när man inte vet till 110% att grejerna är tiptop. Då kan man pula i lugn å ro hemma :P bara man nån gång kan få hem bilarna...:lol: det eviga väntandet när man är otålig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ännu :(

han hade fått besiktningstid på Tisdag. Efter det så skall kompisen boka in en transport hem. Får ta dom på returlass så jag slipper ta hela frakten. :rolleyes:

Köpte på mig ett par block extra idag som är Påväg hem också. 

Försäkring via LF också. 

Letar runt efter däck, har du hittat några? Mer än dom i Norge. 

Själv då, kört något? Bilder??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däcken i Norge skulle bli väldigt dyra i slutändan :( men vi letar vidare.

ska försöka besikta bilen innan vintern kommer :wacko:

fick köpa nya batterier till den då det satt nå futtiga 60ah batterier, nu ska bara alla oljor bytas ^_^

blir nog lite tuffande till helgen så underbart att bara lyssna på motorns sång B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja jag har 4 st som är ok, men inte helt nya, jag rationaliserade bort 2 st som var för dåliga.

Och jag har ju däck på min reservdelsbil om det kniper för mej, 

så 4 st 11.00- 20 med det mönstret olve taigen har på sina, har jag liggandes. i ok skick

Tror ju i min enfald att jag ej skall behöva sätta på nya en gång till de närmsta åren.

Har dock ej stuva undan dem riktigt där jag tänkt, då jag funderade att sätta samma på en av vagnarna mina, båda har 11-00-20 på, men jag tror rena rull hjul blir bäst på  dem ändå.

 

Var på väg att ta traktorn och bära in dem i "hus bunkern" i helgen men han inte, vill ju ha dem mörkt och svalt och det är det i den stora gamla jordkällaren,

Men onödigt att baxa in dem där om de skall i väg snart, man får bära dit dem och rulla in ett och ett i den trånga dörren annars. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...