Gå till innehåll

Servo från C303 "Vattenfall"?


Jimpa

Rekommendera Poster

Hej 

 

Jag köpte för ett tag sedan (ca 2 år :lol:) ett servokitt som jag tror är från en gammal civil C303. 

 

Tänkte ta tag i att montera det nu och letar efter någon form av sprängskiss, monteringsanvisning, bilder, mm. Letade igenom rephandboken till TGB 11 men det finns inget där. Inte som tillägg heller. Så det var kanske inte fmv som tog fram lösningen? Vet ni om det var Vattenfall som tog fram något eget kitt? 

 

Jag saknar slangarna mellan delarna så det är väl främst anvisningar om vilken slang som skall kopplas var jag efterlyser. 

 

Tacksam för all hjälp ni kan bidra med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju mer ut som en sådan typ som Svana och Micke kör med. 

Känns som att det är många slanganslutningar på pumpen, 4. Det borde väl räcka med 2. Tillopp och retur? 

 

Den kanske har varit inkopplat i någonting mer på pumpen, typ plogbladshydraulik kanske. Därav flera anslutningar. 

 

Får krypa in under kärran när det blir lite torrare på marken. Så får vi väl se om det kan passa någonstans. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ventilen som sitter bakom pumpen är en tryckbegränsare och har en tryck ledning samt retur. T-korset kan vara gemensam retur från orbitrolen och rest trycket från tryckbergränsaren som ska vidare till tank.

Brukar vara symboler vid anslutningarna.

På pumpen bör det bara vara sugledningen och tryckledning som går till tryckbegränsaren.

Men det är svårt att avgöra på bilderna

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ett servo från ford mustang eller corvette servo, fast jag lutar mera åt mustang. Har för mig jag hört att det monterades på några vattenfallare.

Men, det som jag upplever som det vanligaste på vattenfallarna gjordes av Tatanka och satt på rattstången (tror man utgick från en danfoss enhet). De var i princip en hydrauliskt driven föregångare till de elservon man hittar på opel corsa, toyota prius mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...