skeptisk Postad 12 Maj , 2019 Rapport Share Postad 12 Maj , 2019 är de någon som har satt i 4-cylindrig volvomotor i sin tgb? typ b230 etc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 12 Maj , 2019 Rapport Share Postad 12 Maj , 2019 b230 har väl m45 mönster dvs samma bultmönster så bara bult dit, tråg och pump ska passa från b20, men vridet blir väl lite lägre än med b30, så varför? Vill du åka billigare är väl diesel bättre, vanlig vw/volvo d24 ska även ha samma bultmönster. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skeptisk Postad 12 Maj , 2019 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2019 Det finns mycket billigt trimning för b 20 etc. och den vikten är lägre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 13 Maj , 2019 Rapport Share Postad 13 Maj , 2019 Prototypen til C303 (tgb11) hadde B20b. Så det går an. Men 97 hk mot 117 originalt blir vel litt trist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 14 Maj , 2019 Rapport Share Postad 14 Maj , 2019 I den lättare c202 sitter ju en 100hk b20 sista versionen och flera byter ju ut den för att få mer vrid och en motor som inte överanstränger sig och därmed blir onödigt törstig så det lär inte bli bättre med så liten slagvolym i en c303 som är tyngre och har axlar som stjäl effekt. ang trim så vad vill du uppnå? b30 finns också trim till, tyskar kör med sprut på dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.