Gå till innehåll

Øgning af total vægt. Erfaring og papire.


Knudsen

Rekommendera Poster

Hej

 

Jeg ved det er Volvo lastbil vi skal skrive til angående motor bytte. Det skal jeg have gjort. Formodentlig kan jeg finde oplysninger om det, et eller andet sted.

Men det er da også velkomment hvis en vil skrive navn adresse og hvad oplysninger der skal med for at få Volvo's papir på at jeg må skifte motor til Toyota 1HD FT

 

MEN det var ikke mit hovedspørgsmål.

 

Jeg ønsker at øge totalvægten fra 5,7 ton (TGB 20) til 7,2 - 7,5 ton. Har det været gjort / forsøgt ?

Nogle der sidder med viden ?

 

Udgangspunktet er at akslerne skal forstærkes alligevel. da jeg vil udvide dem for at få større sporvide. Dette er mundligt forhåndsgodkendt. Jeg venter på den skriftlige godkendelse.

Hjul leje husene gen designes og forstærkes / modifiseres.

 

Med de lejer jeg planlægger at bruge får jeg 1,3 gang standart bære evne på hjullejerne ved 7,2 ton i forh til standart.

Øgningen af totalvægten er også debateret med besiktningsingenjören. Og betegnes som en sag mellem mig og Volvo.

 

På forhånd tak for ethvert indput.

 

Projekt Devil's VolToy kan følges og debateres her: Devil's VolToy

1108.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godmorgen.

 

Det kan da ikke være rigtigt at der ikke er erfaring med at gøre totalvægten større ?

Nogle må vide noget. Enten på TGB eller andet køretøj over 3500 KG.

 

Tillægs spørgsmål:

Pendle krog / NATO krog eller hvad man vælger at kalde en militær krog. Samme som TGB krog bar til mere end 350 KG.

HVORFOR virker det til at være svært / ulovligt at registrere.

Det ENESTE krog der kan stoles på til terrain kørsel. (Har bevægelsefrihed nok)

Tanken er TGB 20 chassis med aksler som trailer, med påløbsbremser. (Loretaring kan fås med den funktion.)

https://www.etrailer.com/Brake-Actuator/Titan/T1891100.html

 

 

Lonetta rong with surge brake.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...