Gå till innehåll

Fordonstransporter?


Rekommendera Poster

Jag funderar allvarligt på att delta på Bengtsfors träffen men är måttligt sugen på att köra 21 mil tur/retur med en 76 år gammal veteran. Alltså har jag börjat inventera fordonstransporter.

Är 10Kkr (ink moms) per väg i rimlig priszon för transport av en 9tons klump tro?

Jag gissar att det inte är alltför hårresande mkt överpris men saknar referenser.

Finns det några särskilda etikettregler i relationen med speditören r/t om de kan lasta o lossa på platser utan att man är där själv?

Andra välkända (dock ej av mig) fallgropar man kan råka på?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr inga egentliga exempel på bra transporter, enda gången våra har gått på transport har varit när de levererades till oss. 

Vi kör 12 mil enkel (24mil tur och retur) väg med våra, resan är en stor del av äventyret i våra ögon. Stora verktygslådan med, extra vätskor och tid för resan. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har tänkt mej till Bengtsfors med M6an, 

Visserligen bara 52 år gammal, men jag kunde köra över Örebro i stället för Laxå och göra dej sällskap. 

Känns kanske lite bättre om man har någon mer med som kan hjälpa till., och ett fordon som klara att bogsera om det värsta skulle inträffa

 

Transporter av stora klumpar på beställning åt båda hållen brukar vara dyra,  så priset kan mycket väl hamna på det du skriver, 

Jag har ca 35 mil dit, och ja nu börjar det kännas som en normal körning för min del. 

Men jag har ju nött några mil i M6an nu och känner att jag kan lita på den , ja så mycket man kan på en gammal lastbil i alla fall. 

Ju mer mil man får i ryggen. Ja för att inte tala om baken i de otroligt bekväma sätena :D

Ja desto säkrare känns det, att ha gått igenom det mesta innan är naturligtvis standard, smörja, kolla oljor, bromsar mm

Som Olzon skriver  resan är en del av äventyret

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Växellådshaveri i åkatilljobbetbilen käkar all tillgänglig budget. Inget bengtsfors i år :(

Har också konstaterat sprickor i slitytan på två av däcken som jag tror bör bytas innan jag rullar på egna däck så långt.

Djup suck. Continental mpt80 är rel billiga för sin storlek men gratis är de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...