Gå till innehåll

La82 dieselpump


Rekommendera Poster

Hej alla terrängare :)

 

Min myrslok går sisådär, när man kör landsväg känns den trött och svartryker rätt gott. 

Den sotar även om man bara tuchar till på gasen om man står still.

 

började fundera på justering av dieselpumpen, för alla filter är rengjorda/nya, inga läckor i turbo och liknande.

 

det jag skulle vilja är att testa spridarna men polarn har skrämt mig med dom där kopparhylsorna i toppen och specialverktyg :(

 

står 25grader TDC, men hittar inte märkningen på svänghjulet bara på pumpen. :ogmy:

 

Filmen är tagen i en liten nedförsbacke, observera röken endå förstå då i en uppförsbacke

har någon bra koll på detta? Eller har nå andra tips? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spridarna brukar inte vara några problem att få ut, om jag inte minns fel så är det gamla utförandet med en skruv på varje sida. I så fall går det bra att bända med en kofot eller dylikt mot fästörat. Rinner det sedan in vatten i motorn så har du jätteproblem, det finns inga spridarhylsor där. Bara en kopparbricka längst ned i botten. Ett tips är att handla de brickorna på Scania. De har en liten gummi läpp på vulkad, vilket gör att de oftast följer med spridaren upp vid demontage. En sk  grispitt med påsvetsad förlängning kan användas om du inte har tillgång till Scanias verktyg för kopparbrickan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...