La82 Postad 30 Juli , 2019 Rapport Share Postad 30 Juli , 2019 Hej alla terrängare Min myrslok går sisådär, när man kör landsväg känns den trött och svartryker rätt gott. Den sotar även om man bara tuchar till på gasen om man står still. började fundera på justering av dieselpumpen, för alla filter är rengjorda/nya, inga läckor i turbo och liknande. det jag skulle vilja är att testa spridarna men polarn har skrämt mig med dom där kopparhylsorna i toppen och specialverktyg står 25grader TDC, men hittar inte märkningen på svänghjulet bara på pumpen. Filmen är tagen i en liten nedförsbacke, observera röken endå förstå då i en uppförsbacke har någon bra koll på detta? Eller har nå andra tips? A527A214-4589-4638-B6C1-3309F2AD08E0.MOV Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 30 Juli , 2019 Rapport Share Postad 30 Juli , 2019 Lossa kåpan inne i hytten vid växelspakarna, där kan du läsa av svänghjulet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
La82 Postad 31 Juli , 2019 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2019 Tack för den fina expertisen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 2 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2019 Har du hittat något fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
La82 Postad 2 Augusti , 2019 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2019 Har ej hunnit kolla detta än vad tror ni om att lyfta ur spridarna är det så hemskt som det låter? Vill inte riskera att kylvattnet rinner ur Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FD51 Postad 2 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2019 Spridarna brukar inte vara några problem att få ut, om jag inte minns fel så är det gamla utförandet med en skruv på varje sida. I så fall går det bra att bända med en kofot eller dylikt mot fästörat. Rinner det sedan in vatten i motorn så har du jätteproblem, det finns inga spridarhylsor där. Bara en kopparbricka längst ned i botten. Ett tips är att handla de brickorna på Scania. De har en liten gummi läpp på vulkad, vilket gör att de oftast följer med spridaren upp vid demontage. En sk grispitt med påsvetsad förlängning kan användas om du inte har tillgång till Scanias verktyg för kopparbrickan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
La82 Postad 3 Augusti , 2019 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2019 Ja det är sånna spridare med skruvar på sidorna Ska prata med scania här och se vad dom säger med, om dom har nå bra tips så man är 100 att man får ihop den. vill inte ha bilen ståendes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 3 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2019 Jag hade demonterat spridarna som en sista utväg. På min myrslok hade pumpen ändrar inställning. Bara att ställa svänghjulet i rätt läge och sen justera in pumpen. Känns lättast att börja med de lätta sakerna. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jrz Postad 23 September , 2019 Rapport Share Postad 23 September , 2019 läste på ett i någon tråd att vissa har problem med att medbringaren som driver pumpen slits ut. Lätt att kolla om den glappar tänker jag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.