Jump to content

Elektrisk kylfläkt tgb11 efter eget huvud

Recommended Posts

Systemet är fullt o luftat....

Termostaten funkar, var "kortis" mellan alla pinnarna när jag sladdade vägen sist. Jag körde fläkten med + direkt på högfart o den höll tempen bra.

Så det får bli live tester, krävs tyngre körning för att få fläkten att gå men den går ibland på eftervärmen när man stannat.

Bara man hittar rätt pinne för "jorden", det borde ju bara vara 2 försök för helt fel, men "totalkortis" när det är varmt kan ju lura en

• Like 3
  • 4 weeks later...

Får väl runda av trådkapningen, var ute och en sväng och när jag parkerat hemma gick fläkten igång. Naturligtvis på högfart.... Växlade H/L så det spöres nästa terrängkörning om det lirar. 

• Like 3
  • 1 month later...
På 2020-09-06 på 18:32, Gripen säger:

Nej, motorns termostat plockar vi inte bort, den ser till att motorn har rätt drifttemperatur.

Den elektriska kylfläkten skapar oljud och drar ström, det finns ingen anledning att köra den annat när den verkligen behövs, därför styr vi den med en givare som känner av kylvattentemperaturen. Om du ändå ska ta dig tid att montera elfläkt, rekommenderar jag starkt att även du monterar termostatstyrning av den.

Framförallt det viktigaste av hela tanken; att kunna tvångsbryta fläkten när du kör ner i dynghål också. Det är suveränt.. spar minst 30 minuters putsande efteråt.

• Like 3