Gå till innehåll

INFORMATION. Rörande Terrängbil.net.


Rekommendera Poster

Då våran nuvarande ägare Sten Svensson. Alias Wingflyer.

Skall ut på en längre resa med Segelbåt och ej kan styra denna skuta som han gjort i ett antal år nu. Sedan han tagit över rodret från Andreas Eriksson. 

 

Så går nu uppgiften över till nästa man.

Då jag måste lära mej mer om nästa steg.

Själva plattformens innersta. Så kan vissa saker ta längre tid än de gjort tidigare.

Hoppas ni har lite tålamod till att börja med.

Dock kommer Wingflyer att fortsatt kunna logga in och hjälpa till med allt. 

Även Andreas har erbjudit sej sin kunskap, om just det innersta av plattformen vi ligger på, då hans nya skötebarn även ligger på samma plattform.

 

I dagsläget kommer inga större ändringar att göras.

Vinkon kommer täcka upp som administratör, då jag får fler andra uppgifter att göra för forumet.

Kristaga har tackat ja till att hjälpa till som  moderator på forumet.

Tillsammans hoppas vi kunna hålla oss på rätt väg även i fortsättningen.

Vi tappar inte bara en Ägare och Admin när Wingflyer ej har möjlighet att ha internet kontakt som tidigare. Utan även den som kan mest om TGB 30-40 Av oss som "jobbar" med detta forum. 

Så i framtiden kommer en ny moderator med bra kunskaper om dessa rekvireras..

Fram till dess litar jag på att ni med den kunskapen fortsätter hjälpa varandra som ni alltid gjort.

 

Ny juridisk ägare blir då jag Hans Hansen. 

Jag kommer sträva efter att kunna hålla samma kvalitet som tidigare.

Det kommer bli några fler timmar bakom skärmen.

Men mitt intresse för fordonen och det runt om, svalnar inte direkt med åren. Utan intresset växer på gott och ont.

Att jag hängt här sedan 2006 tycker jag tyder på att jag verkar bli kvar en stund till.

 

Kanske inte den bästa lösningen.

Men i detta nu så blir det så.

 

Jag tackar både Sten och Andreas för att jag fått detta förtroende.

 

Mvh H.Hansen

  • Like 11
  • Thanks 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Har någon försökt logga in idag och mötts av en tom sida? Det var när domänkontrollen skulle flyttas från twocows till crystone någon gång i natt något gick fel. Jag hade ingen aning om det, de flyttade tydligen på hundratals domäner och fick ett styvt jobb att rätta till felet. Sedan någon timme är vi tillbaks igen... /WF

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej har ni mötts av en skyllt om uppdatering i dag :

Ja det verkade som den tog en väldans tid.

Har provat skynda på det hela, men inte förrän nu runt 20.40, hoppade det sista av uppgraderingen i gång.

 

Men jag har fått en del annat gjort med Crystone, som vi håller till hos, 

Efter 3 samtal och lite trixande har jag löst några problem, Tur jag hade Sten att rådfråga i morse, 

 

Nu hopps vi buggarna som skulle ha funnits här några veckor är borta . Och det rullar på felfritt ett tag 

MVH H.Hansen

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dags för ändå en uppdatering, som skall fixa buggar :ph34r:

 

Version 4.4.9.2 av 'IPS Community Suite' är nu tillgänglig.

Detta inkluderar en säkerhetsfix och vi rekommenderar att du uppgraderar så fort som möjligt..

 

Det var rekommendationen när jag slog på i dag, Många bugga blir det :P

Tar den i kväll om det blir så att den står och tuggar lika länge som sist så får den göra det över natten.

 

MVH H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni märkte kanske att vi låg nere under lördagen, Tog några timmar för Crystone att fixa det, men det löste dom, hoppas det fungerar ett tag nu-

Skall bara hosta in årsavgiften denna månad så är vi betalda för ett år till och driften säkrad :wub:

  • Like 2
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tyvärr har vi problem med inloggning. 

En SSL kryptering. Pekar på både http och https. Och då blev det konflikter.

Har varit i kontakt med Crystone.

Och jag måste sitta vid datorn och ha de på linjen samtidigt.

Kommer tyvärr ej åt internet med datorn för jag befinner mej till i morgon.

Så jag får lösa det då.

Mvh H.Hansen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är åtgärdat nu. Om ej klicka på de tre prickarna i eran webläsare i Högra hörnet på webbläsaren. Gå in på Historik. Klicka på Historik överst ovan flikarna som visas.

Gå in på rensa webhistorik. Välj  tidsinterval, Sedan kontot skapades. Välj Sedan kontot skapades. kryssa i  cookies och andra webplatsdata samt Cashade bilder och filer. Sedan rensa data.

 

Man kan går runt det genom att välja surfa inkognito. Då kommer man in på forumet i alla fall.

 

Jag lär ta hjälp med om pekning av Http och Https adresser,  De pekar åt olika håll "adresser" för varje länk för att få till det, vilket innebär, att jag får anlita någon som jobbar med hemside programmering.

Tror jag har en vän som kan gör det, 

Detta för att SLL krypteringen skall peka rätt, och vi får mer skyddade uppgifter när man skickar och hämtar saker från forumet

 

Mvh H.Hansen

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Efter att ha läste en del och kollat över vad som gäller för nästa uppdatering av forumet, 4,5,3

Så kör jag det i dag. 

Möjligt att det kan bli små störningar och jag kommer få sitta med vissa länkar manuellt sedan,

Men vi måste hänga med, annars blir det för mycket på en gång framöver,

 

Tackar för förståelsen i förväg

 

MVH H.Hansen

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering klar. 

Hela forumet ändrade sej lite. färger mm

Ser lite fix med färgerna i översta fältet, de blev mörk blå mot svart bakgrund, så man ser de dåligt vad som är vad bland symbolerna för meddelanden och annat.

Så lite små pill. jag sitter och ser på det i skrivande stund ,

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag måste få fram vart det laddades ner från början.

Gör jag en ändring och det blir fel. Kommer det kosta både tid och pengar att fixa det.

En mall kostar runt 400 kr bara att ladda hem och prova. Och jag måste få tag i Andreas och höra exakt vart han köpte mallen och på vilket språk mm. För att kunna göra ändringar.

 

Inget jag chansar med. Jag kan inte ens ändra tillbaka färgerna än som det är nu. 

Skall göra en säkerhetskopia av forumet.

Så jag kan återställa det igen

 Och prova lite på en test sida inne på IP Board. 

 

Jag har tillbringat många timmar med att läsa och se på delar nu. Men ärligt. Jag behöver hjälp av någon som kan detta bättre än mej. Så jag söker fortfarande någon med kunskaper om forum byggande och helst med erfarenhet från IP Board.

 

Jo det finns firmor att anlita. Dock utanför de ekonomiska ramar jag personligen har. .

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar det ej på Marketplace.

Troligen fanns det ej 2005--2006 när Andreas Byggde upp forumet.

 

The Invision Community Marketplace is now available in your AdminCP! In order to ensure everything works correctly, you need to identify which of the applications, plugins, themes and languages that are installed on your community came from the Marketplace. For each one, check if the result shown is correct. It is important that this information is correct in order for these resources to be correctly updated and to prevent the same resource being installed multiple times.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var snyggt.    Däremot något som jag inte tycker om gäller inte bara detta forum utan fler, är att om man påbörjar ett inlägg och har citerat men sen ångrar och inte publicerar det och försöker radera för att skriva något annat så ligger det ändå kvar så man får helt starta om eller logga ut, i annat fall hoppar tidigare citering tillbaks.  ev är detta en w7 bugg och fungerar bättre med w10 mot webbläsaren.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Någon som upplevt problem med inloggning eller över huvudtaget att komma in på forumet ?

 

Fick på FB sidan att en medlem hade problem. 

Kollade upp allt och loggade in som medlemmen själv, utan problem.

 

Dock lästa jag om störningar hos Crystone, som kunde drabba vissa kunder. 

Men tycker det borde gälla alla då och inte en enskild medlem. 

i övrig så allt ok ut.

 

Meddelandet var att, Kan inte kommunicera säkert med den andra parten, ingen gemensam krypteringsalgoritm.

 

Kan ha och göra med att vi höjt säkerheten och kraven på dem när vi uppdaterat. och sänka kraven på säkerhet gör vi inte , snarare tvärt om, då vi funderar över det för tillfället,

Det är en av åtgärderna som kommer komma framöver.

 

Inte för att vi har hemligt innehåll här, utan för att skydd er som medlemmar från mailfiske, och spam samt annat som kan hitta till er via uppgifter ni lämnat. 

Något vi ej vill bidraga till.

 

MVH H.Hansen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Berörd medlem kan nu av någon anledning logga in igen.
Vet inte riktigt vad som har hänt för att det nu skall funka.
Enda jag vet som hänt är att min webbläsare uppdaterat på eget bevåg.

Kan ju vara det som löst problemet.
Edit:

Kommer bara in om jag går via ett sökresultat på google, typ sökning på Elverkskärra.

Försöker jag gå in via bokmärkt adress https://www.terrangbil.net/forum, så får jag samma gamla meddelande igen.

Edit 2:

Tydligen var det adressen i bokmärket som var boven.

Adressen ovan funkar inte utan måste vara https://terrangbil.net/forum

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2022-03-06 på 19:53, Bajon1 säger:

Berörd medlem kan nu av någon anledning logga in igen.
Vet inte riktigt vad som har hänt för att det nu skall funka.
Enda jag vet som hänt är att min webbläsare uppdaterat på eget bevåg.

Kan ju vara det som löst problemet.
Edit:

Kommer bara in om jag går via ett sökresultat på google, typ sökning på Elverkskärra.

Försöker jag gå in via bokmärkt adress https://www.terrangbil.net/forum, så får jag samma gamla meddelande igen.

Edit 2:

Tydligen var det adressen i bokmärket som var boven.

Adressen ovan funkar inte utan måste vara https://terrangbil.net/forum

Ja  i riktade ju om alla http adresser till https. För framtiden och säkerhetens skull. 

Fint att du är inne igen Bajonet

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Då har jag uppdaterat till PHP 8.0.11  

Då tidigare versioner kommer sluta få support och uppgraderingar efter November 2022.

 

Om någon upplever någon felande eller annat konstigt efter detta, var då vänlig och kontakta mej.

 

Mvh H.Hansen

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...