Gå till innehåll

Önskelista 935


Rekommendera Poster

Hej alla.

Jag har en 935 (stabsbilen) från 1959. Under hösten hade jag tänkt gå igenom en del system och är därför lite intresserad av "grejer som är över" hos andra, från den bilmodellen. Exempelvis sånt som kan ha blivit över om man bytt till annan motor eller gjort något annat ändringsprojekt på en sådan eller liknande bil. Även måttligt defekta grejer är intressant (dvs en generator som smält ihop till en slaggklump är inte så intressant, men en som kan snurra men inte funkar är intressant). Motorn i min vagn är original A6.

Det jag tänker på är exempelvis:

Bromsdelar (huvudcylindrar, hydrovac...)

Motoraggregat (vattenpump, fördelare, startmotor, generator)

Bränslepump, förgasare, bränslekran

Strålkastare/lyktor

Bilen ser idag ut "ungefär som original" men jag håller inte på med nån pedantrenovering, jag vill hålla den rullande helt enkelt, helst utan omfattande ombyggnader. Jag antar att meddelandefunktionen på detta forum kan användas för att etablera kontakt med e-post eller telefon.

 

Jag är också intresserad, rent allmänt, av den el-/radioutrustning som fanns i dessa bilar; jag inhandlar gärna sånt om det ska rensas ut :)

 

Vänlig hälsning

/Rickard

stabsbil_m_antennmast.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...