Gå till innehåll

Skapa en Länk /Annons topik, För de som säljer fordons delar och grönt material


Rekommendera Poster

Har funderat lite kring att skapa ett nytt topik/tråd

Skrev ju visserligen att några större förändringar skulle ej ske, men detta ser jag som en mindre, och det är helt frivilligt att klicka in sej där och kika

 

Tycker vi saknar ett ställe där seriösa företag som säljer delar till våra fordon, samt övriga gröna saker, då vi är många som vill ha tillbehör, kläder kuriosa att ha med och på våra fordon.

 

Jo de finns överallt på nätet, bara att söka, 

Det tråkiga är att det blir ett väldans sökande bland bokmärken och googla fram det man letar efter,

Klart alla kan vi ju inte samla. men de som vill synas här kan få chansen att göra det

 

Men tanken är att fånga upp några och låta dem göra en post, där de skriver lite om vad de har och hur man kontaktar dem mm.

Sedan låses och nålas de fast så inga kommentarer eller annat som stör, 

bara info från dem, och de får ta kontakt för att ändra så allt hålls seriöst och uppdaterat.

Ja det blir en slags reklam för dem, men inget som är och stör ute i själva forumet.

Och så länge de säljer saker som har att göra med just fordons delar och liknade, så underlättar det för många som söker delar mm

 

Hoppades det kanske kunde bli en rabatt för forums medlemmar, som gentjänst. eller liknade. Om det visar sej att detta ger dem något tillbaka.

Möjligen att det betalar en symbolisk summa som går till driften av forumet, inte för att det är något problem, men en dag kanske vi behöver support hjälp och det kostar. 

 

Tankar från Medlemmarna om detta ?

MVH H.Hansen

 

 

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Idag är väl hela forumet öppet för all allmänhet? Även Google indexerar allt. Kanske kan bli svårare att hålla eventuella erbjudanden som postas endast till medlemmar då.

 

Personligen skulle jag hellre se att vi medlemmar ordnade listor över butiker snarare än att de själva gör reklam. Det blir såklart mer jobb för oss i forumet, men det blir också mer oberoende och ärligt på nått sätt.
Det har ju skapats ett antal olika trådar i olika forumsdelar där man försökt sig på detta redan, är det kanske bättre att ha en egen kategori dit det är lättare att hitta?
Jag tänker att man skapar en sorts mall med länk till hemsida eller andra kontaktuppgifter, kort om vad de säljer: typ delar till TGB, Offroadmateriel osv, datum det lades till (så om det är 10år gammalt kan man förstå om telefonnumret kanske inte fungerar). Det bästa skulle ju vara om forumet har stöd för nån sorts taggar, så det sen gick att filtrera listan sen. Vet inte vilka stöd det finns i dagens plattform för något sådant.

Jag tänker mig:
Tatanka | https://www.tatanka.nu   | +46 708-254 405  | Alingsås  | Tags: Reservdelar, TGB11, TGB13, TGB20, C303, C304, C306 | Omdömes-länk till tråd om denna ÅF.

Kanske kan vara vettigt med vilket land också, främst så man kan sortera på om det är i Sverige eller om inte om det är inom eller utanför EU.

Omdömes-tråd är något jag sett på andra forum där de har en avgränsad del med en tråd per återförsäljare, där medlemmar kan lämna omdöme och kommentarer. I Tatankas fall skulle det kunna finnas tips om att många delar inte är listade, men att man kan söka på reservdelsnr i sökrutan för att hitta rätt del.
Den här funktionen skulle vara extra bra då många försäljare är både små och dessutom utanför Sverige. Jag skulle gissa att många på forumet drar sig från att göra affärer med dessa om man inte vet om att andra har haft bra erfarenheter, eller att man har möjlighet att innan köp ställa frågor till forumsmedlemmar om hur frakt osv. fungerat till just Sverige. Samtidigt skulle det gynna alla om de små men seriösa aktörerna fick större omsättning, både för att säkerställa tillgång till delar även i framtiden, och även för möjligheten att via mer volym få ner kostnaderna så fler medlemmar har råd att ta hand om sina fordon.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta tankar.

Helt klart värda att fundera över.

Jo det går att lägga in taggar på vissa ämnen, det borde gå att styra upp.

 

Jag var i Onsdags och gjorde klart med Sten och ägar bytet, så nu kan jag i samråd med er och de andra, på börja detta, då allt nu är flyttat till mitt namn,

Väntar på mail från Crystone och invisioncommunity. att allt är klart och godkänt. 

Kommer inte in på Crystone med de lösen mm vi skapade i Onsdags, måste lösa det så kan jag börja rodda i detta.

 

Tackar för ett bra förslag. 

Mvh H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har "alltid" varit så att många handlare som säljer surplus med varierande innehåll. Antal och utbud ökade vid de stora utförsäljningarna men de börjar nu sälja slut. Vi har ÖoB ,'s resa från originalet i Arboga till det som det är i dag, där några undantag höll kvar ett tag, inte minst i Hansens närområde.....

 

Jag åker en del bil i jobbet och att kunna slinka in o botanisera är alltid trevligt och brukar sluta med att man hittar nåt man inte visste att man behövde. Många WEB shopp'ar är inte gjorda för att hitta nåt i....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det har du tyvärr rätt i JDW. Det är svårt att leta sej fram i många web shoppar, och sök funtionen, är många gånger uppbyggd på att man kan artikel nummret, 

Ta en pack box eller ett lager, har sett flera ställen där det bara står nr, 

Inte alla som har de lös och kan kolla innan de köper. en del har bara M nr på dem, då blir det ändå svårare.

 

Tror dock att man kan uppmärksamma de på detta, 

Så lika med annat. har många gånger blivit besviken på saker jag fått hem, då det är kopior,. och det står ingenstans att det är det

Nu behöver kopior inte vara sämre, men samlar man på saker så vill åtminstone jag veta om det är original eller en kopia, 

Så fysiska butiker är ju att föredra, Dock är en del samlad till vissa regioner, av förklarliga skäl, andra, kan ligga lite undan , Landet är ju långt så besöka dem kan i bland vara svårt.. Sen har inte alla öppet året om, jag vet i alla fall 2 som bara har fysiska butiken öppen på sommaren, men man kan beställa även andra tider.

 

Tanken var väl att underlätta både för oss som handlar och de som säljer att vi hittar varandra. ett antal jag diskuterat detta med, både Svenska och Norska är i alla fall intresserad av att synas, och då ej under annons tips, sidan många månader sedan,  Utan en pergament nålad länk som de kan lägga upp lite som de vill, Ja efter granskning av några av oss då, 

Vägrar tillåta att det blir en språngbräda till alla möjliga konstiga ställen, Dejting sidor, och underkläder kan man söka där de hör hemma, här skall det vara relevant för fordonen och sådant runt det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...