Calletgb22 Postad 21 September , 2019 Rapport Share Postad 21 September , 2019 Hej helt plötsligt så går bromspedalen i botten. Nästa tag är det som vanligt och den är stum. Prova att lufta och justera vid alla hjul det funkar. sen helt plötsligt ner i botten igen. Vet inte var jag ska börja kolla så hoppas ni har något bra förslag. Mvh Calle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 21 September , 2019 Rapport Share Postad 21 September , 2019 Kollat bromsservona? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Calletgb22 Postad 21 September , 2019 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2019 Hur ser jag om det är dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 21 September , 2019 Rapport Share Postad 21 September , 2019 plocka loss servona och ta isär vacuumklockan, är det bromsvätska där behöver de renoveras Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Calletgb22 Postad 22 September , 2019 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2019 Nu är dom borta, men när jag tar isär dom så är dom torra i botten. jag får inte isär mer. Var även plockat ner huvudcylindern men hittar ingen. Var köper man renoverings satser till allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 22 September , 2019 Rapport Share Postad 22 September , 2019 Vad var ursprungliga bromsfelet? Uppstod det efter luftning? Ser det ut som på c202 har du två hjulcylindrar på framaxeln som får rätt stor luftficka om man luftar på vanligt sätt pga av att luftnipplen hamnar underst i cylinder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Calletgb22 Postad 22 September , 2019 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2019 Det bara kom helt plötsligt jag luftar med tryckklocka. Och pedalen är stum men helt plötsligt kan den sjunka ner till botten. Lite otäckt att åka när man inte vet om det ska stanna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 22 September , 2019 Rapport Share Postad 22 September , 2019 Har du felvända cylindrar på din som på bilden se den nedre cylindern? Om du inte har pressat in kolven helt i botten och låst den där så kommer en luftficka hamna där och har du triangelsystem på din så har du en felvänd cylinder per krets och lite vanlig luftning gör då att båda kretsar har luftficka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
max3 Postad 25 September , 2019 Rapport Share Postad 25 September , 2019 På 2019-09-22 på 18:09, Calletgb22 säger: Det bara kom helt plötsligt jag luftar med tryckklocka. Och pedalen är stum men helt plötsligt kan den sjunka ner till botten. Lite otäckt att åka när man inte vet om det ska stanna. Jag har provat lufta bromsarna med en vaccumsug från biltema, det blir bara sämre. Men jag antar att du har tryck uppifrån vid oljebehållare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 26 September , 2019 Rapport Share Postad 26 September , 2019 här finns tips om att lufta bromsarna med avplockas trumma. Spänn ihop dem med spännband. När du sedan håller tryck med pedalen kan du samtidigt trycka in kolven med en mejsel så den sista luftbubblan försvinner ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 26 September , 2019 Rapport Share Postad 26 September , 2019 Kolv i botten så brukar jag göra men finns ett sätt till som jag använt mig av några gånger: låta kolven gå hela vägen upp tills det läcker eller nästan läcker och hjälpa till lite med bladmått, men rekommenderar ändå det enkla kolv i botten eller sista luftningen görs med att öppna luftskruven och trycka kolven i botten och få bort sista luftfickan. Sen kan även lite lopar finnas i systemet lite beroende på hur slangar och rör går och görs luftningen för sakta vandra luftbubblan tillbaks, finns även ett knep för detta många snabba tryck som komprimerar ev luftfickor och så man verkligen har max full slaglängd innan man släpper trycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.