eile Postad 9 Oktober , 2019 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2019 Volvo c202 Miljö klass 2008? DIESELMOTORDRIVNA BILAR 2.1 RÖKTÄTHET I AVGASERNA VID FRI ACCELERATION Avgasernas röktäthet avseende opacitet (ljusabsorptionskoefficient) ska vid mätning under fri acceleration inte överstiga det värde för korrigerad absorptionskoefficient som fastställts vid typgodkännandet av motortypen enligt direktiv 72/306/EEG eller 715/2007/EU och som finns angivet på motorskylt. För äldre bilar enligt definitionen ovan, gäller att om uppgiften saknas ska den uppmätta absorptionskoefficienten vid fri acceleration inte överstiga i tabellen angivet värde. Bilar som registrerades eller togs i bruk för första gången före den 1 januari 1980 är dock befriade från dessa krav. Motorkategori Absorptionskoefficient (m-1) Sugmotor 2,5 Turboladdade motorer 3,0 Motorer som uppfyller kraven för miljöklass 2005, miljöklass 2008 och miljöklass EEVa) 1,5 Köpte förra året en helt ny komplett tillskottsventil till pumpen för bränsle tillskottet för turbo laddningen har tidigare kört med en med en ventil modifierad med hemmagjort membran,. Justerade ned det så den gick bra utan att sota ner bilen men sen blev det aldrig av med en riktigt mätninga av röktätheten. Men idag blev det äntligen gjort rullade förbi sbp och bad om en mätning. Soppan i tanken som alltid blankdiesel dvs ingen miljö rme mm utan hederlig gammal fossil brännolja. Hur vi än varade upp den så stannade mätningen på 1,4 flera mätningar gjordes och detta var på varvtal jag aldrig någonsin skulle kunna belasta motorn på pga av gällande hastighetsbegränsningar. Ungarna kallar c202'an för Jeepen men nu får det väl bli Greta. 5 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.