Gå till innehåll

Köpa en 202


Nero

Rekommendera Poster

Funderar kring nästa projekt och vad det ska vara. Det lutar åt en 202 om jag kan hitta en förstås, är det något som min ska vara vaksam på med dom? Skulle helst vilja hitta en som gått som ambulans ( har ju tydligen snöat in lite där ). 

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att räddnings vagnarna inte är amfibiska. på grund av dörrarna, lättare att komma in och ur, men man tappar en trevlig funktion,

Det vanliga rost, 

 Kolla så gummit i bälgar och band samt bärhjul är ok. 

Hur du kollar lager mm i dem när de sitter på, får du fråga expertisen om,. 

Kan ju vara trevligt om kolvar till svängning mm är täta, så det inte dräller en massa olja ur dem. går ju att renovera, men man får nog att göra ändå, 

Har du råd, köp en som redan är körbar. inget avstannat projekt. brukar mest vara bekymmer och tålamods krävande.

 

Finns säker 100 råd, detta var vad jag som ej ägt en kom på lite snabbt nu på morgonen

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul Nero! Jag har väl inget särskilt att tillägga, Ser den ok ut och dessutom går så köp om priset är rimligt. . Kör på en vagn med dörrar om du hittar en. Det blir mycket skönare att hoppa i och ur då. Även om min är amfibisk på papperet så kommer jag aldrig prova även om jag pluggar dom mest uppenbara borrhålen.

Själv köpte jag en som inte gått på många år men motorn gick runt så chansade att det skulle funka. Det gjorde den men oljeförbrukningen var lite väl hög för min smak så har bytt motor, sen har jag haft en massa annat stök men det hör ju till ;) Finns en del att läsa i min tråd "Panks bandvagn". Jag har ännu inte fått tummen ur och målat om den i en mer fältmässig färg men det kanske blir när barnen blivit större...

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...