Gå till innehåll

Verkstäder i Skåne


Johan_AK

Rekommendera Poster

Hej på ER! 

Har ägt en 11 några år nu, dock har den stått ett tag då jag inte är en stjärna på motorer. Men jag vill ju förstås bli, efter som jag skaffade en 11-bil. Hur som helst. 

Jag undrar om det finns några bra verkstäder som har erfarenhet av 11-bilar, civila, då jag antar att Revinge inte tar emot privatister. Och den får gärna ligga nära Eslöv. 

Eller:

Om det finns någon vänlig själ som skulle vilja handleda mig i att fixa, denna gång få ihop elen till bromsljusen som inte lyser när jag bromsar, och därmed orsakade en 2:a i besiktningsprotokollet... 

 

Hjärtliga hälsningar

Johan i Lund

a och 11.jpg

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bromsljus kan du nog lösa själv med lite hjälp.  Vet ej hur det är kopplat om mörkerbelysning finns men på vanliga bilar är det oftast kontaktfel vid pedalen (om nu 11 har vanlig kontakt) bygla kablarna och se om det lyser eller mät dem och se till att ström kommer dit, tänds ändå inte ljusen är det avbrott på vägen, finns något kontaktstycke så kolla om det inte är avbrott där på c202 sitter det vid värmeelementet, överbelastning vid bromsljus och det blir okontakt där. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhh jag älskar elfel. Eller inte.

Men på TGB är det egentligen ganska tacksamt. Alla kablar är nummer märkta. Finns chema där kabel färgen står med tillsammans med kabel nr. 

Det gör det hela lättare att felsöka och laga. På ramen sitter det en kopplings box. Höger sida bak till. Ofta det kommit in fukt där och det ärgar. Kan vara bra att veta om det strular med lysena bak eller släpvagns kontakten. 

Vi borde ha cheman ligga bland rephandböckerna på PDF fil. Sök där.

Finns det ej får jag banne mej ta och klura ut hur jag skannar mina pärmar. 

Har dragit mej lite för det få det är uppåt 2000 sidor i dem.

Mvh Hasse Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Idag har jag faan äntligen fått ordning på bromsljusen! Glapp i högre lyktan. Brände tre stycken säkringar innan vi hittade det. Plusblecket till lampan låg emot lampansbakdel. Enkelt fixat med eltejp. Nu är det bara besiktningen kvar, sen ska det köras jävlar i mig!

 

Några tips på besiktning som är vana att ta tgb 11? I skåne

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...