Gå till innehåll

TGB11 Modellbygge


samuelmattias

Rekommendera Poster

Ersätt gärna ? med a, b, c etc så ska du nog får svar..,

säkert senast till helgen.....

 

TGB11 plåtkaross har uttag för fotsteget i mellandörren, men även ett fotsteg under lilla fönstret bakom förarn. Bygger du en moderniserad TGB11 med AlZn kaross försvinner båda dessa liksom teaklisterna efter sidan....

 

Strålkastaren är en vanlig rund 7"

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

framdörrens bredd: 900mm

Mellandörrens bredd 790mm

Mellandörrens fönster, 400mm högt

 

Jag har en vattenfall AlZn, så ingen taklucka, dock så är den pressad i takplåten

1100mm från framkant tak

100mm från vänster sida (mätt platt tak, dvs kurvning ej med) 

Bredd 670mm

längd 550mm

 

Lyktan 7" som sagt, dvs 210mm glas, 270mm inkl sarg

 

Grillen är 550mm ,bred och 330mm hög, sitter 630 mm in från förardörr, 540mm från passagerar dörr (mätt på rak plåt utan kurvor)

 

Fönster fram

basen 750mm

höjd 590mm

mätt inl list som är 20mm bred 

  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ JDW: tack så mycket för den värdefulla hjälpen, kommer att ändra CAD filen så snart som möjligt, ock tack för detaljbilderna, det är inte lätta att hitta på google:wub:. Det kommer till hands eftersåm jag vill att alla synliga delar är korrekt representerade, även på undersidan.

 

På 2019-12-08 på 21:36, Trekster säger:

Kul projekt! Hade varit roligt att se hur det går med konstruktionen.

 

Är det en egen 3D-modell? Om den stämmer bra, är det något du skulle kunna tänka dela med dig av?

 

Ja, modellen är egen, håller på med den i fritiden och hittils har jag inte hunnit med kupè, motor, växellåda, fjädring, framaxel mm. Det är ok att dela med mig, beror bara på vad du anser om noggranheten; jag baserar ritningen på allt jag hittar på nätet så den stämmer ju aldrig 100% men jag försöker närma mig så gott jag kan. Använder Rhinoceros 3D om du undrar.

 

Under.jpg

Persp 02.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...