Gå till innehåll

Vårcamping / overlandträff i Svartedalen (Kungälv) 17-19 april?


Rekommendera Poster

 

Hej terrängvänner.

 

Jag och Fredrik L tänkte köra en vårcamnping  och hoppas att många vill sluta upp vid Härsvatten i Svartedalen 17-19 april.

Det ligger mellan Kungälv och Trollhättan, Med terrängbil tar det ca 30 minuter från Kungälv.

 

Det är en utmärkt badsjö för de modiga och framkomligt även med vanlig bil. 

 

Planerade aktiviteter för barn/vuxna är:  Luftpistol / pilbåge / kal. 22 gevärsskytte / dragkamp / däcksparkning och skitsnack framför brasan.

Ta gärna med fler aktiviteter om ni har något kul.

 

Önskar man fiska så finns flera sjöar i närheten men just Härsvatten är helt tom på fisk (försurad).

https://www.sportfiskarna.se/Fiske/Fiske-i-Göteborg/Svartedalens-Sportfiske

 

Det finns ingen toa men jag tar med en portabel toa för kvinnor och barn. Övriga får sköta sin behov fältmässigt.

 

Väl mött Johannes & Fredrik L.

 

 

image.thumb.png.9e521c7b0b85468bc6bae8d2b78240fa.png

 

bild.thumb.jpg.1c0b18f5c47510b9f33c5d0cd010d4fc.jpg

 

image.thumb.png.decdd319267912f295f5e6570c2f4b65.png

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trevligt initiativ :wub:.

 

Jag skall se vad jag kan klämma in, går det så dyker jag upp. Kommer hem från Malta den 14/4 så det blir att stryka många medhårs :D

är "lite" uppbokad den här våren då jag har några resor bokade och körningar samt födelsedags firande att ta hand om.

 

Men kan jag komma med Narvanan eller Volvo V70, så vore det lättare att driva igenom.

Tycker ju att när man är snart 50 år så borde man bestämma över sej själv, men teori och praktik går inte hand i hand där alla gånger :lol:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik har campinginredd TGB 13,  jag har tält på taket på TGB 11.

 

Har även bårar att sova på men de har jag inte använda på länge. Det finns ganska många tältplatser runt omkring så det funkar nog bra med vanligt tält. Väntas regn kan vi spänna upp lite pressenningar mellan träden. Om du vill låna bårar att hänga i bilen kan du säga till. :-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit vid sjön många gånger. Riktigt fint ställe:) mest imponerande var nog första gången jag var där (för kanske 25 år sedan), tyckte då när vi åkte, att vägen aldrig tog slut samt att den blev allt sämre sista lilla biten. När vi väl kom fram så stod där en tysk med husvagn. Hur f-n hade han hittat dit? Detta var ju i princip för internet uppfanns, så han kan ju inte ha googlat fram sjön. 
 

Rörande sovning så funderar jag på att bygga någon form av fällbar säng som man kan lägga liggunderlaget på. Nu har jag ju en anledning att ta tag i detta projekt:) var även inne på att köra med hammocken inne i bilen. Men den är nog lite för lång.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag inte besöka detta evenemang men svarar ändå när ämnet sova är på tapeten..

 Jag har en förmåga att kunna somna var som helst och när som helst.

 Så min tanke i min 13-bil är hängmattor att hänga bak i skåpet att sova i.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Svana säger:

Nu tänkte jag inte besöka detta evenemang men svarar ändå när ämnet sova är på tapeten..

 Jag har en förmåga att kunna somna var som helst och när som helst.

 Så min tanke i min 13-bil är hängmattor att hänga bak i skåpet att sova i.

Har sett den varianten, det fungerar bra tyckte de som hade det. De gjorde inte så många nätter i bilen varje år, och, de var lätt att stuva undan när bilen kördes,

 Bra du har koll Svana, Jag hoppas ni kommer i Sommar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det vore kul men inte läge att sitta på färjan just nu. Ja många jobbar hemifrån. För många är det lite extra vinst för dem som pendlar... känner en som sparar 2 Tim/ dag + kostnad för resan. Han har gått upp i full tid och hinner vara med sin 2 år gamla son en timme i parken varje dag...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HM allt jag tänkt mej på är antingen inställt. Eller så måste jag sitta i karantän först 2 veckor i Norge och sedan 2 veckor när jag skall hem :(

 

Så möjligt att jag dyker upp med.

Har fått ställa in Malta resa. 50 års kalas och Camp Grenland. Så våren är tom på aktiviteter. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt :)

 

Som det verkar blir det minst 3 bilar från Overlandingsidan som kommer med.

Jag var där och provcampade igår och det är ett trevligt ställe med gott om plats att parkera bilarna.

 

https://www.overlanding.nu/forum/index.php?/topic/1250-light-overlanding-i-svartedalen-17-19-april/&tab=comments#comment-20753

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt vilken tur med väder vi har. 

Ungarna badar till och med.

En väldigt trevlig plats att tillbringa helgen på. 

Var lite tveksam till hur det skulle gå med både Jennifer och Happy fem och en halv timme i framsätet på M6an.

Men det gick riktigt bra.

20200417_123658.jpg

En fin Camp har vi fått till härr på planen med. 

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en fin tur hem med. 

20200419_151212.jpg

20200419_151105.jpg

Stort tack till Johannes som vi kan kalla huvud värd för detta. Tack Fredrik. För att du tog med underhållning till både stora och små.

En luft pistol. Åker jag nog på att köpa till Jennifer nu ^_^

Tackar alla andra för en otroligt trevligt helg. Både Hund och dotter var nöjda. Då kan inte jag annat än att vara nöjd jag med :excl:

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...