Gå till innehåll

Movie maker Vilken fungerar bäst till rimlig kostnad


Rekommendera Poster

Håller på bli tokig på alla dessa movie maker program, 

Har provat massor av fria utgåvor, senast i dag satt jag i över 2 timmar och klippte i hop en film, med ett egentligen skit program.

När jag skulle spara det, då var jag tvungen att betala :huh: Då var det PC för alla som rekommenderat det. 

 

Det på datorn fungerar ej, eller så fattar jag det inte. 

Jag gillade gamla movimaker från XP typ, lätt att klippa och göra övergångar samt lägga in text mm

Känns inte som jag vill lägga en massa slantar på ett program jag ej är nöjd med, och så skall det förnyas månads vis eller års vis för allt för mycket

 

Tipps på gratis, ja eller program till vettiga priser, tas gärna emot. jag vil betala en gång för det och få full version, så jag kan har några filmer att jobba med, sparade, man hittar snuttar här och där, och när jag hittar en vill jag kunna lägga in det i ett projekt direkt, medans jag vet vart det är och kommer i håg det, 

Skall det vara så svårt att hitta något vettigt sådant ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inget på på PC sidan men har intrycket att det är precis som du säger. Inget billigt och bra varar för evigt där.

Eftersom jag kör Mac så har man iMovie gratis, och det har funnits där i många herrans år. Det är inte så ofta de ändrar på det men lite då och då filas det.

 

Det gör allt man behöver för såna som mig som kan just ingenting om film eller media. Och det är extremt smidigt att allt du tar på mobilen (eller paddan) är tillgängligt direkt (via iCloud).

Och du kan köra iMovie på antingen Mac'en, iPhonen eller iPaden och jag tror att du kan byta emellan dem också (fast det har jag inte provat).

Plus att det finns inga annonser eller skräp som irriterar någonstans. Apple är bra på sånt.

 

Du är säkert inte Apple användare så det här är väl inte mycket till hjälp, så ber om ursäkt om det blir slöseri med tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...