valp-67 Postad 7 Mars , 2020 Rapport Share Postad 7 Mars , 2020 Söker lägre fart på lågväxel. Hörde det finns ombyggnader för fördelningslåda för att fixa detta. Någon som vet? Någon som har? Någon i sverige som vill sälja /byta? Om jag missat inlägg som redan täcker detta vänligen länka. Trevlig helg på er alla 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 13 Mars , 2020 Rapport Share Postad 13 Mars , 2020 Kanske köpa mindre hjul? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 15 Mars , 2020 Rapport Share Postad 15 Mars , 2020 On 3/13/2020 at 10:11 AM, Johannes said: Kanske köpa mindre hjul? Så får man ju inte göra! Regeln säger väl att man bara får köpa lika stora eller större än vad som redan sitter på. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 16 Mars , 2020 Rapport Share Postad 16 Mars , 2020 De här gentlemännen tillverkar en hel del kul prylar till TGB axlar och fördelningslådor. Det är väl bara priset som är problemet. https://custom4x4parts.com/product/transfer-case-low-gearset/ 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 16 Mars , 2020 Rapport Share Postad 16 Mars , 2020 Tack Fredde, det är en intressant websida det där. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 16 Mars , 2020 Rapport Share Postad 16 Mars , 2020 Japp, de har även en del kul som inte finns på hemsidan. Kommer du ihåg att vi pratade lite om möjligheten att koppla bort bakre axeln när man kör på landsväg? De har en lösning på det men det är som sagt plånboken som sätter stopp. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 16 Mars , 2020 Rapport Share Postad 16 Mars , 2020 Fick mail av dem om det för ett tag sedan. Verkar vara en seriös lösning. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 16 Mars , 2020 Rapport Share Postad 16 Mars , 2020 Coolt. Jag har haft samma tanke med en klokoppling och vacuum. Att endast tvåhjulsdriften blir på mittaxeln. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 17 Mars , 2020 Rapport Share Postad 17 Mars , 2020 Lös det så köper jag ett kit av dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 17 Mars , 2020 Rapport Share Postad 17 Mars , 2020 39 minuter sedan, Fredrik L säger: Lös det så köper jag ett kit av dig Jaja.. ta det lugnt nu kompis jag har bara funderingar än sålänge.. vi kommer hinna bli gamla innan jag kommer till praktiska delen iaf i min nuvarande arbetstakt.. 2 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 17 Mars , 2020 Rapport Share Postad 17 Mars , 2020 1 timme sedan, Svana säger: Jaja.. ta det lugnt nu kompis jag har bara funderingar än sålänge.. vi kommer hinna bli gamla innan jag kommer till praktiska delen iaf i min nuvarande arbetstakt.. Du får prioritera 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 21 Mars , 2020 Författare Rapport Share Postad 21 Mars , 2020 precis den jag tänkte på. efter samtal med kamo ok vidi förstod jag det som att de vill ha min gamla låda och bygga om. tyckte inte priset va så farligt ,men frakt dit och hem samt stillestånd känns för bra för mig. har en verkstad inomskotthåll som gör kugghjul så tänker det borde gå att lösa. inte plockat isär lådan än så ingen aning hur det ser ut. Varför vill man koppla bort 3 axel? den kommer ju ändå snurra med.. Vore kul om någon kunde se på bilden vilken /vilka delar som är nya/utbytta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knudsen Postad 21 Mars , 2020 Rapport Share Postad 21 Mars , 2020 Quote Varför vill man koppla bort 3 axel? den kommer ju ändå snurra med. Det findes ikke at du har to 2 x 2 dæk der er 100% ens. Jo mindre de er ens, jo mere brændstof og slitage. På dæk og dele. Køre du kun rundt lokalt så er det ikke noget at tænke i. Men vil du bruge din bil til lange ture begynder spørgsmålet at mælde sig. Hvornår kan det betale sig. For denmer køre overland og dermed tusinder af km er der abselut ingen tvivel. Men sådan er jeg. Jeg går skridtet længere via af en power diveder fra 6X6 Australia. Den giver 100% træk både frem og tilbage, men kan udligne mellem de to bagaksler. Men der er kostbar - rigtig kostbar. Billede taget fra http://6x6australia.com.au/gallery/ 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valp-67 Postad 23 Mars , 2020 Författare Rapport Share Postad 23 Mars , 2020 det är väl därför där finns diffrential.. utveckla frihjulsnav! ska försöka dela en låda i veckan och se om jag blir något tunnhårigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knudsen Postad 23 Mars , 2020 Rapport Share Postad 23 Mars , 2020 4 hours ago, valp-67 said: utveckla frihjulsnav! Tanken om fuld flydende TGB aksler, med frihjuls narv er tænkt igennem. Det er bestemt noget jeg vil arbejde mere på når VolToy skal have skivebremser og indbygget CTIS. Vær med til at komme med ideer og tanker på PORTAL AXLES. Volvo TGB - Heller ikke noget der vil være billigt. Men det vil være speciel bygget til hvad der er brug for på VolToy og forhåbentlig andre. Alle kan være med til at udvikle og bruge hvad der findes frem. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.