Gå till innehåll

Fördelningslåda


valp-67

Rekommendera Poster

Söker lägre fart på lågväxel. Hörde det finns ombyggnader för fördelningslåda för att fixa detta. Någon som vet?

Någon som har? Någon i sverige som vill sälja /byta? Om jag missat inlägg som redan täcker detta vänligen länka.

Trevlig helg på er alla

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Fredrik L säger:

Lös det så köper jag ett kit av dig :)

 

Jaja.. ta det lugnt nu kompis ^_^ jag har bara funderingar än sålänge.. vi kommer hinna bli gamla innan jag kommer till praktiska delen:lol: iaf i min nuvarande arbetstakt..

  • Like 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis den jag tänkte på. efter samtal med kamo ok vidi förstod jag det som att de vill ha min gamla låda och bygga om. tyckte inte priset va så farligt ,men frakt dit och hem samt stillestånd känns för bra för mig. har en verkstad inomskotthåll som gör kugghjul så tänker det borde gå att lösa. inte plockat isär lådan än så ingen aning hur det ser ut.

Varför vill man koppla bort 3 axel? den kommer ju ändå snurra med..

Vore kul om någon kunde se på bilden vilken /vilka delar som är nya/utbytta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Quote

Varför vill man koppla bort 3 axel? den kommer ju ändå snurra med.

 

Det findes ikke at du har to 2 x 2 dæk der er 100% ens.

Jo mindre de er ens, jo mere brændstof og slitage. På dæk og dele.

Køre du kun rundt lokalt så er det ikke noget at tænke i. Men vil du bruge din bil til lange ture begynder spørgsmålet at mælde sig. Hvornår kan det betale sig.

For denmer køre overland og dermed tusinder af km er der abselut ingen tvivel. Men sådan er jeg.

Jeg går skridtet længere via af en power diveder fra 6X6 Australia. Den giver 100% træk både frem og tilbage, men kan udligne mellem de to bagaksler. Men der er kostbar - rigtig kostbar. 

 

Billede taget fra http://6x6australia.com.au/gallery/253200742_Powerdivder.jpg.e7e11623b0629a5cdf6d4d37ba83f479.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 hours ago, valp-67 said:

utveckla frihjulsnav!

Tanken om fuld flydende TGB aksler, med frihjuls narv er tænkt igennem.

Det er bestemt noget jeg vil arbejde mere på når VolToy skal have skivebremser og indbygget CTIS.

Vær med til at komme med ideer og tanker på PORTAL AXLES. Volvo TGB -

 

Heller ikke noget der vil være billigt. Men det vil være speciel bygget til hvad der er brug for på VolToy og forhåbentlig andre.

Alle kan være med til at udvikle og bruge hvad der findes frem.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...