Gå till innehåll

Beställa reservnycklar till TGB


Langassve

Rekommendera Poster

  • 2 months later...

Lite uppföljning:

 

Nycklarna till dörrarna är den här modellen: https://www.replacementkeys.co.uk/ghe-1000-series-keys.html de har inte alla nummer i sin databas. På min bil hade jag olika nycklar på "bakluckan" och de andra dörrarna, jag fick fota av den befintliga nyckeln och de tillverkade en efter det, dock passade den inte riktigt men jag tog isär låset och anpassade det efter nyckeln med en fil.
 

Tändningsnyckeln är den här: https://www.replacementkeys.co.uk/bosch-e-series-keys.html funkade rakt av...

 

//P

  • Like 1
  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixade en kopia hos en riktig låssmed, de hade ett ämne på hyllan.

Till dörrar fanns det lås men inga nycklar, köpte nya hos Mr Tatanka,  snabbt fixat.

Är det någon som vet om det är angivet på låsen vilka nycklar som passar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

originalnycklar är numrerade 1-100, (även "sidonummer" passar, fler nummer ju mer slitet låset är).

 

Fanns väl en gammal tråd förr där man mäklade byten?

 

Svängde förbi ALE och frågade, han gick o hämta ett lås med nyckel, testade min och den passade. En annan grupp i lumpen hade 4 olika nycklar till sin 11'a....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde väl egentligen ha koll på detta. 

Men någon som vet vart man kan köpa lås och nycklar som passar 903 . Ja valparna alltså. 

Ingen av säljarna har återknutit om nycklar. Har inte en nyckel till någon av bilarna. Tändlås har jag hittat . Men ej dörrlås. Behöver ju 5 ST för att få till alla dörrar på en av bilarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...