Gå till innehåll

Vagnhöjd på TGB:n ?


Einhead

Rekommendera Poster

Hallojs, jag har en tid funderat över vad som är en korrekt "vagnhöjd", dvs hur högt bilen står över backen, olastad grundtomvikt..  typ.

 

Jag fixade ett par i mitt tycke ok bladfjäderpaket fram, men det känns som att det inte riktigt blev rätt höjd på bilen ändå.

 

Vad är rätt? Just nu så får jag precis in en hand mellan den runda plattan fram och gummistoppet..  hittar inget vettigt i manualen.. bara värden på respektive bladfjäderpaket..

 

Skulle vilja haft ett mått mätt från navcentrum upp till skärmkant.. typ..

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest korrekt mått bör bli mellan mark och stötfångare. Skärmkant höjden kan skilja lite beroende på hur mellanläggen är mellan karossen och ramen. Jah har sett att vissa har dubbla plastklossar där. Andra har endast en.

   Jag och fler klossar med egna mellanlägg där också. Då blir måttet inte rättvist i jämförelse.

  Mitt förslag alltså att mäta överkant stötfångare fram och bak. Då får man ramens höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte mej då ett grundmått..  som chefsfabrikören själv tänkte sej det ... de såldes ju inte färdigmodifierade för gjyttjebrottning till försvaret lixom..   eller har man tänkt sej att det får blir vad det blir, bara den uppmätta fjäderkraften från respektive fjäderpaket-par är rätt? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...