Gå till innehåll

Huvudbromscylinder


Frestr6

Rekommendera Poster

Hej hopp.

 

letar en huvudbromscylinder till min 11:a

har sökt fram här på forum att man kan beställa reservdelar från England. men jag funderar om någon köpt en ny typ en sån här.

https://m.bildelar-online.se/huvudbromscylinder/volvo/c303

 

Ser ut att passa då den ”skall” vara till en c303. Dock så när jag klickar i mitt reg.nr så passar den inte. 

 

Fins även repsatser men är samma visa där står att den skall passa men med reg.nr så verkar det inte så 

 

https://m.autodoc.se/reservdelar/reparationssats-huvudbromscylinder-15088/volvo/c303

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.
Jag har precis haft isär min.
Är bilderna på hemsidorna hur dom ser ut på riktigt så är jag tveksam om dom passar.

På min har jag fyra bulthål på bilden på hemsidan såg jag dock bara två, även renoveringssatsen såg inte riktigt likadan ut

 

Vad har du för fel på din?


Jag hade lite rost i min, men lyckades hona cylindern så den blev kanonbra och tätar fint med dom gamla tätningarna.
Skulle tätningarna vara dåliga bör nog Momentum eller liknande företag kunna ta hem nya till ett billigare pris än hela renoveringssatserna :)

 

3 (Custom).jpg

Huvudbromscylinder (Custom).jpg

2 (Custom).jpg

1 (Custom).jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dom fina bilderna:excl:

 

jag lär dubbeltrampa( förmodar att jag inte fick ur all luft vid luftningen) så går pedalen lite trögt upp, 

Jag släpte på nån nippel på cylinder den som sitter under huvudcylindern och nu vart den bättre( luft, skit?:unsure:

 

ska nu ren. Bromsservona då jag bara har manuell kraft till förfogande för tillfället. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...