Gå till innehåll

Bromsservo


Linus85

Rekommendera Poster

Har kanske ett litet lustigt problem med mina bromsservos, jag tror inte min ena bromsservo inte funkar korrekt,

För håller man för slangarna för avluftningen till bromsservon så blir det bara undertryck i sekundärkretsen, medans det inte händer något på primärkretsen bromsservo??

Allt är nytt och bytt med bromscylindrar ute vid hjulen,det som är kvar är bromsservo, eller huvudbromscylinder 

 

Någon som kanske har en ide på vad de kan vara?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... rent spontant känns det som om det servo som drar vakuum i ventilationsslangen, när servot är i viloläge, är det servo som har nått sorts problem.. Kanske inte helt osannolikt att det är själva reglerenheten som har nån liten kärvhet nånstans..

 

I viloläge är det tänkt att vara samma undertryck på båda sidor om det stora membranet/vakuumkolven och avluftningen till "filtret" ska då hållas stängd med en liten fjäder.

 

Jag gjorde ett taberas med mina servon, plockade isär hela rasket och gjorde rent alltihopa, skrapade rost etc. samt checkade att membran o annt var hela och fina..  och slog ihop det hela med en skvätt färg.

 

Tips om du tänker ta ned dem; lyft bilen i ramen bakom vänster framhjul så får du enkelt ut/in dem bakom framaxeln vid motorns vänstra sida.

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra tips, ska göra så att jag inskaffar en eller 2 st repsats och renovera båda, och prova den vägen och se vad som händer.

Värsta fall införskaffa 2 bättre beg å göra iordning dem å sen bara flytta över när de är klara, ska nog passa på att renovera huvudcylindern jag har liggandes också så man har allt iordning.

 

Mvh 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...