Puppe Postad 19 Maj , 2020 Rapport Share Postad 19 Maj , 2020 Nu har jag bytt huvudcylinder och luftat runtom 3 gånger. Likväl tar pedalj-n nere i botten. Efter tre tramp så blir det motstånd. Vad är problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Puppe Postad 19 Maj , 2020 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2020 Kan jag ha tryckt ner bromspedalen för långt => skador på packningar i huvudcylindern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 19 Maj , 2020 Rapport Share Postad 19 Maj , 2020 Har du justerat broms backarna med juster skruvarna på bromsskölden ? Man måste ju justera efter dem vart efter backarna slits. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Puppe Postad 19 Maj , 2020 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2020 Hjälpte inte ett dugg. Pedal i botten på första, tredje OK tryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 20 Maj , 2020 Rapport Share Postad 20 Maj , 2020 Hur justerade du Man skall ställa ut dem tills de ligger an. Ja nästan bromsar. Så vrida tillbaka lite så det ej är anliggnig. 2 st ställ skruvar per hjul. En per bromsback. De som sitter på utsidan av bromsskölden inemot bilens underrede. Funkar ej det är en trolig anledning backarna slut.eller trummorna enormt nötta då borde kolvarna nästan ploppa ur cylindrarna Ja eller som du skriver något med huvudbroms cylindern fel. Men då borde du ej få broms eller svampig och ej fast broms. Inte att den tar bra efter 3 pumptag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 20 Maj , 2020 Rapport Share Postad 20 Maj , 2020 Sjunker pedalen sakta vid tryck är det huvudbromscylindern, annars bara luft och justering. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 20 Maj , 2020 Rapport Share Postad 20 Maj , 2020 Bland filerna på forumet: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 21 Maj , 2020 Rapport Share Postad 21 Maj , 2020 När luftning jävlas brukar se till att minska det döda utrymmet i kolvarna/slavcylindar mm. med se till att kolvarna är så långt in som möjligt : ex luftade min koppling igår en tving som höll slavkolven i botten och då ingen risk för kvarvarande luftficka. Så på vanliga hjulcylindrar justera inte ut backarna låt dem iställaet vara max återjuserade så backarnas fjädrar dra kolven så långt tillbaks som möjligt vid luftningen. på c202 där en cylinder sitter uppochner på varje framhjul se till att just den cylindern har kolven helt i botten. Luftar man själv är det enklast med att göra ett luftningsverktyg av ett gammalt lock och en slangbit sen trycksätter man från tex ett hjul på bilen, då är det bara sen att gå runt och släppa ut luften, men vid helt tomt system räcker inte ett varv man måste gå tillbaks och ta den luft som kan ha smitit över vid korsen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Puppe Postad 1 Juli , 2020 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2020 NU börjar det ta sig. Ny hjulcylinder vä-fram, och ett jädra luftande och kluddande. Trägen vinner! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.