Gå till innehåll

Plåt under växellåda


Calletgb22

Rekommendera Poster

Hej 

jag hade tänkt att skydda växellådan med en plåt. Tänkte försöka få den hela vägen under motorn och bak förbi fördelningslådan vilken tjocklek behövs så den håller att kasa på. 
är det någon som har några bilder 

 

mvh calle 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Hansen skriver, hur du fäster in och om du bygger en bärande struktur och klär med plåt eller om plåten skall bära spelar roll.

och även om du tänkt kana runt på dem över sten för jämnan utan deformation eller om den skall ta största smällen ifall att.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Frippe skriver beror det på syftet med plåten. Jag som kanske inte utmanar ödet allra värst :wacko: tycker att det som oftast sitter i vägen är handbromstrumman. En skyddsplåt bör inkludera handbromstrumman och möjligheten att glida över eventuella hinder.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Tjingen säger:

Som Frippe skriver beror det på syftet med plåten. Jag som kanske inte utmanar ödet allra värst :wacko: tycker att det som oftast sitter i vägen är handbromstrumman. En skyddsplåt bör inkludera handbromstrumman och möjligheten att glida över eventuella hinder.

 

Det låter klokt, jag och en tgb-kamrat köpte en skrotad 13 bil för några år sedan. Det som tog knäcken på den var att han körde över en bergsknalle och hela bilen blev hängande på växellådan som gick i småbitar, lågt hängande och placerad i mitten är ju inte optimalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har hasplåt på min 13 ingen jättegrov plåt typ 5mm domex 355. min tanke var att om man kör stutt i en sten eller dylikt så har man en större yta som tar upp smällen iställett för att handbromstrumman hakar i. 

 

är du intresserad kan jag fota lite hur jag har gjort

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...