Gå till innehåll

Vad väger en 11 fälg?


Rekommendera Poster

3 timmar sedan, Lasse303 säger:

Ett 280/85-16 däck tror jag väger ca 22 kg...

Beror på märke, den fälgvikten du angav var det en vägd vikt eller gissning?  Jag har fått tag på ett set på 5 hjul 25 mil härrifrån  som jag ev kan hämta upp  kränga av däcken och skicka fälgarna till en som ville ha dem och de måste då väga max 20kg st för att kunna frakta som privatperson via dhl .

 

ang däckvikter så finns exakta på tilverkar sidorna mina skräckexempel på tunga däck väger 39kg st +13 för fälg = 52 kg st ett vanligt oreggat slitet michelen X väger på fälg 47 kg det  tyngsta copper däcket ligger på 30 kg, jag hade när jag köpte min några mycket lätta däck tror det var good year.  

 

Ev väntar jag på ett nyköp tills At3xlt däcket släpps finns ett pressmedelande att det skulle gjorts i maj för europeiska marknaden finns upp till 315 i storlek DiscovererAT3_XLT_full.png.aspx?width=42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kontrollmätt fälg och däck med badrumsvågen
Fälgen väger 18,4 kg ( 22 cm bred och 45 i diameter )
Däck 280/15-16 väger 22,9 kg med slang (något slitet…)

Skicka däck och fälg eller bara fälgar 4 st. blir inte så billigt!
Det kanske är lika bra att ta en förlängd helg och se något nytt i Sveriges kulturarv, och hämta/leverera vid dörren, Pris inkl. privat frakt med förskottsbetalning på resa TOR. Du har varit ju varit och kollat på K-märkta platser i Småland, men det är klart skall fraktgodset till Piteå så är det lite långt …

IMG_3158.JPG

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...