Gå till innehåll

Givare vacum


Rekommendera Poster

Någon här som kan tipsa om vacumgivare som är slutande/öppnande vid undertryck. 

Tänker mig ungefär en oljetryckskontakt.

Håller på att koppla nytt elsystem på 202an och tänkte att det vore fint med "kvittering" att vacumventilerna öppnat. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sitter ju 3st på bilen, 4x4 (viktigast) kraftuttag och vinsch. 

Tänkte sätta en 52mm mätare på vakumtanken, men tycker det är för trångt med flera mätare.

En lampa som tänds reagerar åtminstone jag bättre på än en mätare som far i botten.

 

Mvh.Fredrik 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bara det vore en vettig och trevlig funktion att ha ^_^

Min bil har tagit in vatten länge, så instrument brädan är upprostad.

Elsystemet har jag fått klippa bort alltihop då det va ärg överallt. 

Så jag börjar nu från noll och funderar över vilka funktioner jag vill bygga in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

El är lite speciell på c202'an.  Rev bort allt vid ett tillfälle när jag bytte ut klädseln på panelen   Fick klura en del innan allt fungerade,  de tre orangea knapparna har lite lustig koppling och 4x4 knappen har egentligen fel konstruktion för dessa bilar, men det märker du nog.    Ang vaccum så tror jag inte på några mätare varningar mm   men allt är ju en smaksak.   Brygga istället bort 4x4 driften vid fd lådan svart/svartvit och skaffa frinav.   Men åker du med elektrisk eller lös vaccumpump då kanske det kan vara befogat beroende på hur du löst systemet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat en vakuumvakt som blir bra  endast priset jag inte gillar.

Blir en sån till 4x4 och en mätare för att ha koll på att det inte blir läckage. 

Förbereder för 2 lampor och givare till, så får man se när det blir av.

 

Vakuumvakt

https://www.conrad.se/p/mater-vakuumvakt-xv600-g18-015-till-1-bar-1-vaexlare-1-st-583795?gclid=CjwKCAjwx9_4BRAHEiwApAt0ziygq8w_-pq5AGHDbMOWj4P365l3i1HT6ff2TQg_vWWH3Vp_cejQkRoCkCsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&vat=true

 

Mätare 

https://www.skruvat.se/Vakuummatare-P439858.aspx

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...