Volvo Laplander Camper Postad 29 Augusti , 2020 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2020 Åkte på att hona till en cylinder och tänkte visa mina två sätt att luft bromsar där luftnippeln inte sitter på högsta punkt, dvs som tex c202 11 mfl har på vardera sida fram, Många verkar ha problem där man har dubbla enkel cylindrar fram, Volvos lösning var att sätt 4x4 broms istället och då märkte man inte av problemet så mycket med hjulcylindrar som arbetar ojämnt pga av luftfickor samt en onödigt stor och dyr huvudcylinder rätt luftat och en standar huvudcylinder klarar systemet. Två sätt att få bort luftfickan som alltid bildas i den upp och nervända hjulcylinder. notera luftningshålet i botten på cylinder, ca en tumcylinder och ca 15-20mm slagläng blir en stor luftficka om man luftar på vanligt sätt. Det enkla sättet om man har lite tramphjäp eller övertryck kolvarna i botten nästan ingen luftficka blir kvar, luftnig gör på vanlig sätt , kolvens utformning samt fjäder gör att den inte bottnar riktigt men blir det något kvar är det så lite att det är försumbart. Har man ingen tramphjälp , blockerad slang lite framtrampad olja och mer påfyllt. Ner med kolven och med bladmått emellan så luften och överskott oljan sipprar emellan och ut. Resultat ingen luft alls kvar. Det går ju såklart om man har lite tryck på systemet att låta kolven försiktigt gå så högt upp till att olja sipprar ut med resterande luft. 3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.