Gå till innehåll

Gott nytt år


Audi Quattro

Rekommendera Poster

Härligt med snö. 

Gott nytt år :wub:

 

Själv var jag ute på slätten med hunden, så han inte skulle vara för orolig, smällarna går bra, men när hela himlen blixtrar av alla de färger, ja det gillar han inte,

 

Hm snö ja. jag drar nog nordväst som vanligt. Men i Februari, för lite snökörning, och vinter camping, blir M6an då.

För många camp platser för att skotta ner tältet själv. har tänkt minst 3 övernattningar.

Lättare att ha kedjor med så man kommer dit man vill :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning. Jag var tillräckligt stark för att åka med på en kort shopping i går kväll, som att återvända från dom döda.   14 dagar sen det bröt ut på mig och nästan 3 veckor sen dottern insjuknade.   Tror ju äldre man är ju fler av de märkliga symptomen får man.  2021 får bli ett bättre år.

  • Like 5
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte påvisad covid. Det var en läkare som ej skrivit under. Därför kom ej något svar till mej. Nu var det väl bra att jag inte var i Skänninge då. Men jag får ju vara uppmärksam på symtom. För Veronica kan ju dra hem det även om hon skall vara immun nu. Nåja förkyld har jag då varit. Men kan återgå till vanlig försiktighet igen. Och behöver ej isolera mej :excl:

Egentligen lite synd. Hade ju varit skönt och fått en lindrig variant och varit immun nu. När jag ändå isolerat mej i de dygn jag skulle. 

Men det blev en god start på nya året. Har ju hunnit med att fixa med M6an i flera dagar :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensitiviteten i testningen är inte någon höjdare. Det går bra att vara dödssjuk i covid-19 utan att man fångar några virus i test.

Diagnosen ställs då på kliniska tecken (typiskt pruttdålig patient) och röntgen, CT-lungor ger en typisk bild som är känsligare än pinne i näsan vid svår sjukdom.

Hur det är med lindrig covid och CT vet jag inte. De patienterna blir ju inte röntgade.

  • Like 1
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2021-01-04 på 10:49, H.Hansen säger:

Jag hade inte påvisad covid. Det var en läkare som ej skrivit under. Därför kom ej något svar till mej. Nu var det väl bra att jag inte var i Skänninge då. Men jag får ju vara uppmärksam på symtom. För Veronica kan ju dra hem det även om hon skall vara immun nu. Nåja förkyld har jag då varit. Men kan återgå till vanlig försiktighet igen. Och behöver ej isolera mej :excl:

Egentligen lite synd. Hade ju varit skönt och fått en lindrig variant och varit immun nu. När jag ändå isolerat mej i de dygn jag skulle. 

Men det blev en god start på nya året. Har ju hunnit med att fixa med M6an i flera dagar :)

Se till att ni tagit lunginflammation sprutan+ vanliga influensa.   Jag körde även med  inflammationshämmande tror det var det som gjorde jag klarade mig ifrån att bli lagd , varje gång tabletterna började avta blev symptomerna kraftigare.  Jag körde med etoricoxib dubbel dos samt extra blodtrycksmedicin när blodtrycket skenade i höjden.    Sen för att helt knocka bort kroppen tramdol+zolpidem .  Jag tyckte etoricxiben i första hand hjälpte när det var som mests svårandats  och när man kände som att man fått en kallsup och vatten var kvar.   

Från däckad till upp på benen 14 dagar.  Provade igår några spadtag på middagen snöskottning vid brevlådan det gick max 2 minuter och hade sen inte luft att prata riktigt förrän sent på kvällen, så det kommer nog ta tid innan lungorna är återställda.   

  • Like 1
  • Sad 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inflammationen i lungorna är det som knäcker folk. Kan man hålla den på plats så går det mycket bättre.

Överdosera inte de antiinflammatoriska medlen bara, det är inte heller bra.

Influensavaccinet verkar ge en märkbar riskreduktion för svår covid, upp mot 30% mindre risk för allvarlig covid, har inte detaljläst artiklar i frågan men effekten verkar inte vara svår att hitta i det statistiska materialet, false-friends risken är stor, de som vaccinerar sig kan tänkas vara försiktigare i övrigt också.

 

Nu rekommenderar jag alltid influensa vaccinet i alla fall eftersom influensa absolut inte är att leka med och svininfluensan/spanska sjukan (H1N1) i synnerhet ger allvarliga lungskador och narkolepsi.

H1N1 har före covid varit en av de vanligare orsakerna till ECMO behandling på IVA.

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...