Gå till innehåll

TGB 30 Styrbox


Rekommendera Poster

Om du tänker dig att begränsa hastigheten till tex 50 km/h så kan inte styrboxen göra det.

Den kan inte påverka gaspådraget.

Möjligen kan man lägga  ur växeln till neutral över 50, men är det utförsbacke så ....

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slinker in, Hörde i dag, av någon som påstod att på slutet av 80 talet så var sista växelsteget spärrat så beväringarna inte skulle köra så fort, men att de hittat ett sätt att gå runt det. 

Ärligt lät det mer som en rövar historia, så sannheten i det vet jag inget om, men det borde gå att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 hours ago, H.Hansen said:

slinker in, Hörde i dag, av någon som påstod att på slutet av 80 talet så var sista växelsteget spärrat så beväringarna inte skulle köra så fort, men att de hittat ett sätt att gå runt det. 

Ärligt lät det mer som en rövar historia, så sannheten i det vet jag inget om, men det borde gå att göra så.

Vill du göra så är det enkelt, koppla loss kontakten från magnetventil M.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS ska vara strömlös bara vid stillastående bil, uppsläppt gaspedal och back eller drive valt. Detta var tänkt för att få bort drivmomentet när man typ väntar vid trafikljus.

 

Har du fel i styrboxen kan jag för det mesta laga det.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...