Gå till innehåll

Demontera rör till motorvärmare? Pvpjtgb 9031 [klart]


Rekommendera Poster

  • Tripto Wingleis changed the title to Demontera rör till motorvärmare? pvpjtg 9031

Jag måste komma hem och åt datorn. Men dragningen finns i manualen. Enklast är att bara sätta en skarv. Och låta det cirkulera där. Skall de bort helt måste du ha ett par pluggar att sätta dels bak på motorn och vid vatten pumpen. Har jag för mej. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah smart, kanske lättast att skarva ihop så det cirkulerar i slangarna under drift. Jag behöver inte ta bort dom helt, utan mest göra plats för ny dragning av avgasrör. När jag mätte under till det nya avgassystem noterade jag att tidigare ägare pluggat en av slangarna med en bult redan pga av läckage i en av kontakterna.

 

Jag hittar dragningen i manualen, men kan ej finna vilken dimension gängingen har in i motorblocket.

motorvarmare02.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Äntligen har jag lyckat klämma in lite underhåll av pv-jeepen i mitt schema, nu är motorvärmaren bortkopplad och inkopplad i ett slutet system. Förhoppningsvis påverkar inte denna lösning kylarens kapacitet att kyla motorn. Denna bortkoppling har gjort plats för nytt avgassystem med katalysator för förgasare och mindre genomrostad dämpare. Bifogar lite bilder på min lösning ifall någon annan blir sugen i framtiden.

 

Inköpta delar

* Biltema bilvärmeslang 16mm (52-512)

* Biltema slangklämmor 22-29mm (61-854)

 

Verktyg

* Spårmejsel

* 15mm hylsa

* WD-40 till rostiga bultar

* Silikonsprej, smörja kylarslag vid installation

 

motorvärmare2-1.jpg

motorvärmare2-2.jpg

motorvärmare2-3.jpg

motorvärmare2-4.jpg

motorvärmare2-5.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Tripto Wingleis changed the title to Demontera rör till motorvärmare? Pvpjtgb 9031 [klart]

Ja det kommer ej påverka kylningen så du märker av det.

Alternativet var ju att plugga utgång och retur. Nu får du flöde igenom i alla fall. kan inte skada.

Så har du möjlighet att dra de till ett extra värmepaket om du vill ha rejält med värme vinter tid :excl:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...