Jump to content

Recommended Posts

Min Valp har en tid gått rätt dåligt, ryker svart och känns trött. Kollade igenom förgasaren och rengjorde den.

Ingen skillnad. Befintlig fördelare såg inte så kul ut. Investerade i en digital 123 ignition.

Nollade motorn, bytte fördelaren och valde kurva 0. Justerade in den enligt instruktionen.

Justerade även ventilspelen. Startade motorn och dröm om min förvåning hur bra den går nu!

Känns pigg och varv villig.

Kan verkligen rekommendera denna produkt.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

 

Ja, jeg har 123ignition på 11-bilen min og er kjempefornøyd.

 

 

1 hour ago, Roland Zeylon said:

Min Valp har en tid gått rätt dåligt, ryker svart och känns trött. Kollade igenom förgasaren och rengjorde den.

Ingen skillnad. Befintlig fördelare såg inte så kul ut. Investerade i en digital 123 ignition.

Nollade motorn, bytte fördelaren och valde kurva 0. Justerade in den enligt instruktionen.

Justerade även ventilspelen. Startade motorn och dröm om min förvåning hur bra den går nu!

Känns pigg och varv villig.

Kan verkligen rekommendera denna produkt.

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Enda bekymret jag haft var att hela paketet vred sej (som ju även den gamla gjorde ibland) , men var ju bara att vrida tillbaka o gröna dioden tändes o starta....

Link to post
Share on other sites

 Vad kostar en 123ignition i dag ? Är det runt 3500 kr. Eller har ni hittat billigare. 

Tänkte på jämfört med vanligt brytarlöst för ca 1600 kr. De gör ju mycket för gången med och man slipper slitna brytare och kondensator som kan spöka, 

Gav en jämnare gång och stabilare bränsleförbrukning på min TGB i alla fall. Men ovan nämnda måste väll vara snäppet bättre ?

Link to post
Share on other sites

 Traditionella system har funkat bra så länge jag åkte bensinbilar med det krävdes ju att man justerade allt rätt. Men okunskap var även stor på den tiden.  ang 123 system mm så ett bra ex är henry cave valp/felt resa ner mot varmare länder med bensinmotor - han hann inte så långt innan det blev strul och ingen hade delar- däremot hade ett vanligt system gjort att man slapp bekosta bärging from tror det var corsica till norge. 

Link to post
Share on other sites

Det er bare å ha en originalfordeler i reserve. Den tar ikke stor plass. Fordelen med elektronisk er at den er like god over tid. Gammaldagse stifter er bare bra når de er nye, og blir dårligere dag for dag.

 

 

2 hours ago, Volvo Laplander Camper said:

 Traditionella system har funkat bra så länge jag åkte bensinbilar med det krävdes ju att man justerade allt rätt. Men okunskap var även stor på den tiden.  ang 123 system mm så ett bra ex är henry cave valp/felt resa ner mot varmare länder med bensinmotor - han hann inte så långt innan det blev strul och ingen hade delar- däremot hade ett vanligt system gjort att man slapp bekosta bärging from tror det var corsica till norge. 

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...