Gå till innehåll

Byte av fördelare.


Rekommendera Poster

Min Valp har en tid gått rätt dåligt, ryker svart och känns trött. Kollade igenom förgasaren och rengjorde den.

Ingen skillnad. Befintlig fördelare såg inte så kul ut. Investerade i en digital 123 ignition.

Nollade motorn, bytte fördelaren och valde kurva 0. Justerade in den enligt instruktionen.

Justerade även ventilspelen. Startade motorn och dröm om min förvåning hur bra den går nu!

Känns pigg och varv villig.

Kan verkligen rekommendera denna produkt.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, jeg har 123ignition på 11-bilen min og er kjempefornøyd.

 

 

1 hour ago, Roland Zeylon said:

Min Valp har en tid gått rätt dåligt, ryker svart och känns trött. Kollade igenom förgasaren och rengjorde den.

Ingen skillnad. Befintlig fördelare såg inte så kul ut. Investerade i en digital 123 ignition.

Nollade motorn, bytte fördelaren och valde kurva 0. Justerade in den enligt instruktionen.

Justerade även ventilspelen. Startade motorn och dröm om min förvåning hur bra den går nu!

Känns pigg och varv villig.

Kan verkligen rekommendera denna produkt.

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Vad kostar en 123ignition i dag ? Är det runt 3500 kr. Eller har ni hittat billigare. 

Tänkte på jämfört med vanligt brytarlöst för ca 1600 kr. De gör ju mycket för gången med och man slipper slitna brytare och kondensator som kan spöka, 

Gav en jämnare gång och stabilare bränsleförbrukning på min TGB i alla fall. Men ovan nämnda måste väll vara snäppet bättre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Traditionella system har funkat bra så länge jag åkte bensinbilar med det krävdes ju att man justerade allt rätt. Men okunskap var även stor på den tiden.  ang 123 system mm så ett bra ex är henry cave valp/felt resa ner mot varmare länder med bensinmotor - han hann inte så långt innan det blev strul och ingen hade delar- däremot hade ett vanligt system gjort att man slapp bekosta bärging from tror det var corsica till norge. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det er bare å ha en originalfordeler i reserve. Den tar ikke stor plass. Fordelen med elektronisk er at den er like god over tid. Gammaldagse stifter er bare bra når de er nye, og blir dårligere dag for dag.

 

 

2 hours ago, Volvo Laplander Camper said:

 Traditionella system har funkat bra så länge jag åkte bensinbilar med det krävdes ju att man justerade allt rätt. Men okunskap var även stor på den tiden.  ang 123 system mm så ett bra ex är henry cave valp/felt resa ner mot varmare länder med bensinmotor - han hann inte så långt innan det blev strul och ingen hade delar- däremot hade ett vanligt system gjort att man slapp bekosta bärging from tror det var corsica till norge. 

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...