Gå till innehåll

Volvovalp mässingsnippel till oljetrycksgivaren.


Rekommendera Poster

Det är den äldre modellen med Volvo B 18 motor (tror det är samma motor som till Volvo duett) och jag tror att den är civil, typ SJ eller något möjligen.

 

Jag söker korrekt benämning på mässingsvinkeln som skall sitta inskruvad i själva motorblocket och på vilken slangen till oljetrycksmätaren monteras.

(Denna nippel är trasig (läs bortom räddning totalförstörd) så jag behöver en ny, men jag har inte en aning om var man finner den. Denna finns ju inte på normala civila personbilar.)

Vet någon här var man kan få tag på den?

 

(Jag söker också slangbiten som skall vara mellan det militära luftfiltret och motorn då jag har ett nytt militärt filter jag skulle vilja sätta dit i ställetför det gamla utbrända civila engångsfiltret av stekpannemodell..)

 

Jag behöver även byta slangen till mätaren då den torkat sönder men den antar jag att man får pressa en ny hos någon firma som pressar hydraulrör.

Det andra lyckades jag rädda och röret går ju att löda om till ett vanligt bromsrör i koppar om det också skulle visa sig vara förstört, det är ju knappast några extrema tryck på detta.

 

Kanske dum fråga och totalt hjärnsläpp, men en grej jag funderat över är om det skulle fungera om man monterade ett T rör med en analog elektrisk givare strax efter denna underliga mässingsvinkel och monterade en standardgivare för B 18 motorn på denna och lät den andra änden gå vidare som tidigare till den gamla mätaren och koppla en lampa på panelen till denna givare som backup fall någonting händer igen med det ursprungliga systemet?

 

MVH//

 

E. W.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...