Gå till innehåll

Reservdelslista: TGB11/13/20


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Vi har fått följande meddelande från Kosma:

 

BRAND NEW PTO membrane for Volvo C303 C304 C306 TGB11 TGB13 TGB20 ,part nr: 1561201 ,on the technical drawing nr 8.

Production december 2016

No where else you can find them in stock-original spare ones had been sold many years ago...

If you have PTO take one or more for spare...

Might not be more production in future

Price is 140 euro

 

http://www.LAPRAN.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
13 timmar sedan, ErikL säger:

Är det någon som har mått / lager-nummer på lagret och packboxen på främre utgående axel på FD-lådan på en TGB11 (org. nr. 181275-9).

Gärna fler mått eller nummer till våra bilar.

Hör med Klas B här på forumet.. han brukar om jag minns rätt, byta dessa ofta på sina bilar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 6 months later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Vad är det för dimension, längd och "krav" på den slang som går mellan kylaren och expansionskärlet, det är ju både varmt o tryck på vattnet så jag antar att det inte är en vanlig plastslang? Den är märkt med 2 längsgående gula ränder. Swedol borde ha nåt substitut? Den är betydligt klenare än de andra slangarna i kylsystemet men blir ju lite varmt ibland,,,,

 

Volvo reservdelsnr: 942700-6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen byt min slang till expantionskärlet och gick nästan bet på att hitta en. Frågade i flera slang  affärer  samt swedol. Dom hade i rätt dim. (bensinslang) men ej att den tålde rätt temp. Köpte iallafall och den blev torr och sprack på en säsong. Har nu hittat en silicone slang hos hydroscand något mindre inner diam. men väldigt mjuk, passar perfekt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade hos CVI automotive, art nr 942700M Slang, expansionskärl-kylare 22,00kr/m

 

Tänkte beställa 3 m så den räcker till minst 2 omgångar, men då gick det i maxtaket för lager, så jag beställde 2m

88 kr var för lågt ordervärde så det fick fyllas på med några dekaler.

 

Fraktkostnad 75kr (packades i kartong, hade funkat i postens påse för halva priset men men...)

Sen fanns både kort o swish betalning, även det kostade 75 kr!!!

 

Fast snabbt gick det, beställde sent på måndag kväll och levererades till ICA kl 12:30 onsdag!

 

Uppdatering:

Då var den även bytt!

Rätt svar på fråga A var 88cm. Då den gamla var onödigt spänd så gjorde jag en liten båge i båda ändar (lätt att det spricker vid slangklämmorna o då kan man kapa nån cm utan större besvär), och drog den även tramp-säkrare vid expansionskärlet, gjorde slut på 95 cm.

 

Har således en reserv på 108cm över, 200kr inkl frakt.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Huvudstrålkastare, Insats

Bosch original 1-305-603-014 har utgått, Bosch verkar ha upphört med tillverkning av äldre typer. HELLA 1A6 002 395-031 är identisk. Kommer dock inte fram i Hellas söksystem. Finns billigt hos Amazon.se. Nu med en gummi tätning på baksidan. Ej på bilden.

IMG_6575.jpg

IMG_6574.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...