Gå till innehåll

Reservdelslista: TGB11/13/20


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

  • 1 month later...
Originally posted by ErikL

 

Vattenpumpen är INTE samma som sitter i 164:an' date=' passar mot motorn men inte mot remskivan utan att modifiera remskivan.

Det går att pressa av navet på 164 pumpen.Sen tar man tgb-navet och pressar på axeln på 164 pumpen.Var noga med att mäta hur långt navet skall pressaspå innan tgb-navet demonteras.Detta går att göra en gång iallafall.Endel påstår att matrialet på navet slits vid ur och påpressning.Jag har utfört det en gång och det gick alldeles utmärkt.

MVH Palme
[/quote']

 

Vad finns det för alternativ och var finns dessa alternativ?

Vet ni ca priser är det ännu bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Nogon som har tipps om bussninger ???' date='

jäg behøver samliga til min 11`er [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_04.gif[/img]Bøsning_volvo.JPG

 

Vet att jag tidigare handlat någon från amazon eller 140,  troligen främre länkarmsbussning eller staget,  dessa sålde tillbehörsfirmorna tidigare ut billigt några tior st men nu när jag behövde fler och gamla volvo bussningar inte ligger på hyllan så fick det bli ny hos altyco.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Tobbe11

nån som vet artikelnr på volvo på den givaren som sitter på bromsröret på tgb 11 som är till för att få igång framhjulsdriften när man bromsar?

 

Tryckkontakt volvo-1561796

Ake642009-02-27 20:24:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kanske dax att moderatorerna tar ett svep o rensar alla inlägg som inte innehåller fakta enligt rubriken? dvs alla inlägg typ det här, det börjar bli så långt att leta.

 

Eller är det nån amibitös som rafsar ihop alla fakta i ett dokument??

 

 

Edit: Jag gjorde en resning idag och flyttade de trådar som var intressanta ur diskussionssynpunkt hit. http://forum.terrangbil.net/forum_posts.asp?TID=1589

//Åke

Ake642009-02-27 20:28:18
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fick hem ett reklam blad från Raka rör i dag

 

Rostfritt avgassytem till Tgb 11 13 20 74-79

obs 2 modeller  

Volvo valp B 18 enkelt framrör   61-69

Volvo c202 B20 dubbelt framrör  77-81

 

Monteringssats medföljer ej

 

 

 

 

Längst ner står priserna

 

Mvh Arnberg

 

 
Där hann du före mig' date='Arnberg.Fick samma utskick idag.

 

Rostfritt avgassytem till Tgb 11 13 20 74-79

obs 2 modeller   5500:- inkl moms (komplett)

Volvo valp B 18 enkelt framrör   61-69 2980:- inkl moms (komplett)

Volvo c202 B20 dubbelt framrör  77-81   3580:- inkl moms (komplett)
[/quote']

 
Ake642009-02-27 20:29:28
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låscylindern torde vara av samma fabrikat som hos lilla Valpen,L 3314, d.v.s. Bosch. Låssmeden i Luleå kunde i alla fall tillverka nycklar då jag bifogade låscylindern.

PDT_Armataz_02_05.gif  Egil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Jag köpte min på Finnvedens Lastvagnar i Nässjö, Anders. Jag kommer inte åt det förrän efter helgen (har inte monterat det än), men då kan jag se artnr. Minns inte priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi
Jag köpte min på Finnvedens Lastvagnar i Nässjö' date=' Anders. Jag kommer inte åt det förrän efter helgen (har inte monterat det än), men då kan jag se artnr. Minns inte priset. [/quote']

Det vore toppen, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL

Jag har tio styckna som ska testas. Tillverkade i polyurethan. Klara att spärra även när det är riktigt kallt ute. Jag har själv inte testat än, men har haft problem att få mina spärrar att fungera på de "kalla" vinterträffar jag varit på.

Mvh. Morgan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Jag har tio styckna som ska testas. Tillverkade i polyurethan. Klara att spärra även när det är riktigt kallt ute. Jag har själv inte testat än' date=' men har haft problem att få mina spärrar att fungera på de "kalla" vinterträffar jag varit på.

Mvh. Morgan[/quote']

 

Ska du testa dom själv eller vill du sälja 2? (eventuellt 3)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ROADKILL

Jag kan sälja alla utom två. Problemet är att euron skenat så priset är inte det roligaste 35 euro per styck. Men igentligen ingen stor kostnad om de löser mina problem. Hör av dig om du är intresserad.

Mvh. Morgan 070-5629533

 

 

(kanske denna diskussion ska vara på "disskutera reservdelslistan")
ROADKILL2009-03-06 07:04:31
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fjolle303
Nogon som har tipps om bussninger ???' date='

jäg behøver samliga til min 11`er [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_04.gif[/img]Bøsning_volvo.JPG

 

Vet att jag tidigare handlat någon från amazon eller 140,  troligen främre länkarmsbussning eller staget,  dessa sålde tillbehörsfirmorna tidigare ut billigt några tior st men nu när jag behövde fler och gamla volvo bussningar inte ligger på hyllan så fick det bli ny hos altyco.

 

Hva` då for pris hos Altyco ??
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Jenik
Vet någon var jag kan få tag på fjädrarna som håller ihop bromsbanden bak till en tgb 11?

Gärna i Malmö.

 

//Micke

 

Har du provat med Volvo LV?

Annars kan du ringa Lennart på Volvo i Kristianstad (Kristianstads Automobil).

Han har bra koll på delar till C303/TGB11, Kanske kan du få resdelsnr av honom

och beställa i Malmö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...