Gäst Stewz Postad 1 December , 2007 Rapport Share Postad 1 December , 2007 Ett hårdpumpat däck får ju mindre kontaktyta med underlaget' date=' och därmed sämre bärighet. Med sänkt lufttryck breder däcket ut sig mer, och får därmed större bärighet mot underlaget.Reklamfilm om däckstryck vs underlag Alla Ryska militärbilar över 3.5t har haft CTIS sen 50-talet, även bla Tatra, vilket är väldigt praktiskt. Vist är det en stor skilnad, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst volvo_viking Postad 12 April , 2008 Rapport Share Postad 12 April , 2008 Med Vikingen känner jag ofta att ettan hög är en bra växel för att få levande kraft. Glöm inte högväxelområdet, det kan ge en växel man inte hittar i låg. /J Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Bajon1 Postad 12 April , 2008 Rapport Share Postad 12 April , 2008 Ytterligare en film från "Tireboss". http://www.youtube.com/watch?v=hClgnjn9hZ4&feature=relatedBajon12008-04-12 17:17:57 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst volvo_viking Postad 12 April , 2008 Rapport Share Postad 12 April , 2008 Det är synd att det är så dyrt. Sen är frågan om man får ha det i Sverige. Vet att det var på utprovning för några år sedan. Vi är lite efter i det här landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Guests Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Visst är det så' date=' men jag trodde ändå inte att det spelade så stor roll på sand. Det gör det uppenbarligen, och tänker man efter lite är det ju klart att större yta "flyter" längre även på lössand. [img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_15.gif[/img] Det är stor skillnad kan jag lova, jag tävlar i trial och här i skåne kör vi mycke i grustag ..... Är det lös sand ligger jag på 0.25 bar och hårt packad sand / sten / skog då ligger jag på 0.45 bar. Jag provade att köra med högre lufttryck och det var totalt meningslöst, Däcken jag kör på är iof Super swamper TSL 34/9,50x15 på en bil som väger 1400 Kg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst volvo_viking Postad 13 April , 2008 Rapport Share Postad 13 April , 2008 Hmmm...enligt Michelin är mina fälgar o.75 tum för smala för att köras på reducerat däcktryck. Attans...orkar inte göra om dem mer.,, /J Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Hmmm...enligt Michelin är mina fälgar o.75 tum för smala för att köras på reducerat däcktryck. Attans...orkar inte göra om dem mer.' date=',/J [/quote'] 0,75 tum är det cyckel du har dem på ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Wallys Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Hmmm...enligt Michelin är mina fälgar o.75 tum för smala för att köras på reducerat däcktryck. Attans...orkar inte göra om dem mer.' date=',/J [/quote'] 0,75 tum är det cyckel du har dem på ? 0,75" för smala, inte 0,75" breda tolkar jag inlägget som. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 ja att jag inte tänkte på det då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.