Gå till innehåll

Erfarenhet av BILTEMA-vinsch??


Gäst kohlstad1

Rekommendera Poster

Gäst kohlstad1

Hej

 

Undrar om någon har erfarenhet av Biltemas största elvinsch om det är något att ha eller om det bara är skräp...

 

 

(Det saknas ju uppenbarligen nåt i frontenPDT_Armataz_02_03.gif)

 

mvh Anders20071025162-liten_edited.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Winter

Erfarenhet mja, men jag jag har själv varit sugen på en så jag kollade med en kollega till mig och han sa efter att ha kollat beskrivningen, att den skall nog fungera bra beroende på hur man tänkt sig använda den du vet kvalitet & kvantitet,

men sen gick det inte i min valp för jag har en 24 voltare ändå, här finns en på nätet som kan fixa vinschar både 24 - 12 volt med kraftig motor. kolla på köp & sälj. PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Jag har sett en biltema winch "in action" så att säga,,

Verkade funka tillfredsställande, förde en del väsen men orkade en jeep i alla fall,

Tror dock att denna är mer prisvärd http://www.blocket.se/vi/14918993.htm?ca=7_s

Starkare och ungefär samma pris,,

Tänker beställa en själv,, om det nu blir några pengar över efter 2 månaders sjukskrivning.

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Wallys

Från fjolårets katalog, 15-362 eller 15-363

 

Edit: Julas vinsch, snarlik den i blocketlänken heter 604-071 och kostar 5495 kronor

Dragkapacitet 3865kg & 113cm/minuten.

Wallys2008-03-12 10:07:45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser

När ni ändå pratar billiga winchar så sök på Ebay..

 

http://stores.ebay.co.uk/jago24online (skriv winch i sökrutan) dragkraft ca 5,5 ton, trådlös fjärr och allt...

 

Här är en gubbe som har billiga 24 volts och 12 volts winchar... Man får välja när autionen är slut (12 eller 24V).. Frakt till sverige är 69 euro..

Priset är i brittiska pund, så ta gånger 12 eller vad kursen nu ligger i..

Dom brukar sluta på runt £ 160, vilket är lite mer än 1900:- plus frakten hem som blir ca 700:-

Alltså totalsumma 2600:- om du har tur... PDT_Armataz_02_11.gif

Har sett dom gå ännu billigare, och massa mycket dyrare.. Allt beror på hur många som lägger sig i och lägger bud..

 

 

 

Hellrejjser2008-03-12 19:06:49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

HMMMMPDT_Armataz_02_04.gif

 

Frågan är om man inte skulle kosta på sig en Warn Tabor 12k..

Läste om en som hade köpt en liknande som Danneape tipsade om ,,den var från Importlagret,,,,hade pajat vid första surhålet även om man får en ny så är det tråkigt att krångla med mont o sånt .

 

Får grunna ett tag tillPDT_Armataz_02_16.gif////Anders

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Chrille
HMMMMPDT_Armataz_02_04.gif

 

Frågan är om man inte skulle kosta på sig en Warn Tabor 12k..

Läste om en som hade köpt en liknande som Danneape tipsade om ' date=',den var från Importlagret,,,,hade pajat vid första surhålet även om man får en ny så är det tråkigt att krångla med mont o sånt .

 

Får grunna ett tag till[img']http://www.terrangbil.net/_forum/smileys/PDT_Armataz_02_16.gif[/img]////Anders

 

 

Om du inte kan köpa en grej, idetta fallet en vinch,  för att du hört nån som har problem med en liknande grej, då blir det inte många grejor kvar till dig i slutändan PDT_Armataz_02_14.gif Warn Tabor är warns lågprisserie, mao, en vinch som är producerad i lågprisland med lågpriskomponenter som är lite dyrare än andra billiga vinchar eftersom det står warn på den. Att köpa ett känts märkes billigaste serie är enlig mig sämre än att köpa ett okänt märkes lite dyrare serie. Det rör sig nästan om samma pengar i slutändan men du slipper betala för märke i det ena fallet.

 

MVH

Chrille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst petewedi

Vinch verkar vara en sak på önskelistan för många av oss. Det går inte att göra gemensam sak? Vi är iofs spridda över ett långt land och tidigare upprop av andra komponenter har väl runnit ut i sanden. Sedan kanske inte 10-15 vinchar är nåt för en handlare ändå om man ens kommer upp i det.

 

Själv skulle jag vara intreserad upp till 4 lakan för en 24v oavsett märke men då ska det inte vara skit.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Sorry Chrille ,,va inte meningen att ha egna funderingar,,men jag spekulerade bara i om det kanske var lättare med reservdelar o dyl till Warn än billiga Kinagrejer....nog om detPDT_Armataz_02_03.gif////Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

Efter att ha sett Henriks vinsch i näsan på Runes (Jeep) 13, så tvekar jag inte ett ögonblick att skaffa en sån när bara pengen finns. 4 papp för en 5-tonnare känns helt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser
Efter att ha sett Henriks vinsch i näsan på Runes (Jeep) 13' date=' så tvekar jag inte ett ögonblick att skaffa en sån när bara pengen finns. 4 papp för en 5-tonnare känns helt rätt.[/quote']

 

Samma vinsch får du ju på Ebay för halva priset.. PDT_Armataz_02_05.gif

 

Då kan du köra sönder två för priset av en om dom skulle paja....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst niklas

När ni ändå pratar billiga winchar så sök på Ebay..

 

http://stores.ebay.co.uk/jago24online (skriv winch i sökrutan) dragkraft ca 5' date='5 ton, trådlös fjärr och allt...

 

Här är en gubbe som har billiga 24 volts och 12 volts winchar... Man får välja när autionen är slut (12 eller 24V).. Frakt till sverige är 69 euro..

Priset är i brittiska pund, så ta gånger 12 eller vad kursen nu ligger i..

Dom brukar sluta på runt £ 160, vilket är lite mer än 1900:- plus frakten hem som blir ca 700:-

Alltså totalsumma 2600:- om du har tur... [img']smileys/PDT_Armataz_02_11.gif[/img]

Har sett dom gå ännu billigare, och massa mycket dyrare.. Allt beror på hur många som lägger sig i och lägger bud..

 

 

Köpte en av den snubben igårkväll. Priset blev ca 2100:- med frakt så

jag är mycket nöjd än så länge och ännu nöjdare blir jag om allt funkar med

leveransen. PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

PDT_Armataz_02_30.gifHMMMM

Ser ut som att jag också fick en EBAY-winsch idag,,2300:- med fraktPDT_Armataz_02_03.gif..Bara att invänta å se så transport och allt funkar....HA DÄ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser

Jag har beställt en till, en 12 volt denna gång... Tog några dar så låg den utanför dörren.. PDT_Armataz_02_11.gif

 

Har sett winchar gå för knappt 90 pund... Det är BILLIGT !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser

Det ser ut att vara väldigt likt dom man köper på Ebay.. Samma tekniska specifikationer och utformning fast svart...

 

Man ser ju hela tiden importfirmor som lägger på 3-4 ggr mer på priset, än vad de själva ger för sakerna de säljer...

 

Men nån ska ju bli rik här i världen..

Jag gillar inte att känna mig blåst bara PDT_Armataz_02_05.gif

Säljs det nåt på nån importfirma, så ska man kolla ebay direkt och hittar sakerna jättemycket billigare..

 

Men han som säljer på Ebay verkar inte ha många winchar kvar nu.. Han har sålt länge, men det ligger bara tre kvar ute... Köp köp köp, billigt billigt billigt PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Nu har jag köpt en också. (vad jag nu ska med den till)

KAn någon förklara lite mer ingående hur man gör wiretransfer utlandsbetalning? är det bara att ringa till sin bank eller hur funkar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst kohlstad1

Jag gick in på banken så fixade dom allt se bara till att du har med IBAN och BIC koder men du har ju alla uppgifter på mailet från EBAY..man kunde även göra det från internetbanken men då skulle hon göra iordning allt och skicka så jag pröjsade 75 spänn så gjorde hon allt på banken.......

 

Ha dä.... Anders
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Yoggi

Ok, såg att man kunde ringa telefonbanken och att dom kunde fixa utlandsbetalningar också. Annars får det bli ett besök på banken, 75:- är ju ingen kostnad i det stora hela.

Får hoppas att den funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst niklas

Jag betalade med min internetbank. Har swedbank. Funkade hur smidigt som helst. Alla uppgifter man behöver finns som sagt i mailet.

10:- blev bankavgiften när man gjorde det på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hellrejjser

Jippieeeee..

Snart kan vi alla styra varandras winchar med alla trådlösa fjärrkontroller PDT_Armataz_02_10.gif

 

Se till att montera dit en bra huvudbrytare i hytten eller nåt så inte nån annan kan aktivera winchen på nån träff eller så bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...