Gäst ZIIL Postad 22 September , 2008 Rapport Share Postad 22 September , 2008 Grattis!! på födelsedagen såg ingen annan stans att posta, eftersom det inte gäller TGB-bilarna. Vågar man fråga skrotnisse om han vill sälja när han fått några sådana på lager? ZIIL 43272T och 432722 (Prototyp 390610 på bilden med fyrhjulstyrning och axelavstånd 2800 mm) Vikt: 4450 kg Totalvikt: 8120 kg Vändradie: 8,1 M Max fart: 89 km/h Tankrymd: 125 L Centralregulerat lufttryck i däcken Motor: Kompackt 32, ММ3 Д-245.9 E2 Och (ММ3 Д-245.30 E2) (ММЗ Д-245.12С) Turbodiesel intercooler Rak, 4 cyl Cyl diameter: 110 mm Slaglängd: 125 mm4,75 Liter Varje cylinder är som ett mjölkpaket fast med diesel. Comp: 17 (17) (15,1)136 hästar /2400 v/min Likvärdigt med B-30:an (156 hk) (109 hk) vrid 460 nm /1400 v/min (515 nm) (350nm) Max vrid vid /1500 v/min ( 1600) Vikt: 430 kg Uthållighet: 50000 mil. (Innan är det dags att renovera borra slipa, sen är det bara att köra vidare, kan nog borras upp till 5 Liter) Max/min bränsleförbrukning: Gram per kilovatt timme "skulle kunna vara vid max/min belastning vid 1500 v/min(1600)" 210/154 Gram per timme gäller E2 motorerna (EURO 2) EURO 2 i detta utförande. Den 6 cylindriga versionen väger 700-750 kilo Dock ett vrid på 720 nm/178 hk, 7,12 Liter volym. För TUNG, för ett terrängfordon. Har ett vridmoment på ca: 100 nm per litervolym. 4:an har det samma. Dvs 6:an har ett vrid på ca: 1 nm per kilo motorvikt, 4:an har det samma. Även samma dieselförbrukning per kilowatt timme. Växellådan synkad på alla utom 1:an Utväxling: 1:an -7,44 2:an -4,10 3:an -2,29 4:an -1,47 5:an -1,00 back -7,09 Fördelningslåda utväxling: 1:an -2,08 2:an -1,00 Axlar: utväxling: 6,73 Däck: 12x20" modell KI-113 Diameter: 45" 1142 mm Bredd: 340 mm Bromsar:pneumatiska Trummor (edit) mer info Totallängd: 5400 mm Bredd: 2475 mm höjd: 2810 mm spårvidd: 1820 mm Axelavstånd: 3340 mm Sök på зил i google, google har även en tolk för dom som inte visste. Vågar inte gissa vad den kostar, skulle tippa på upp till en milijång. Borde man inte kunna registrera som terrängfordon och ta in den vägen? Traktor som går i 90 tror jag kan bli svårt att få igenom. Inte så mycket större än TGB: 13. lite högre och bredare. Tyvärr för tung för B-körkort, däcken och axlarna väger en del, axlarna är inga pinjongaxlar. Finns även 6x6 för dom största pojkarna med samma 4 cylindriga motor, även om det finns plats för 6:an. Keep dreaming, kom igen då skrotnisse!! ZIIL2008-09-26 15:58:59 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ZIIL Postad 24 September , 2008 Rapport Share Postad 24 September , 2008 "Kalven" Heter den, verkar vara på väg mot undergång, synd. Nu när gaz har tagit över marknaden, och det bästa i terräng väg dom har att erbjuda är "sadko" med mindre fälgar och däck, längre axelavstånd och ingen fyrhjulsstyrning är den inte i närheten av att vara lika brutal som "kalven" mer en terräng rallybil. ZIIL2008-09-24 14:01:21 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ZIIL Postad 24 September , 2008 Rapport Share Postad 24 September , 2008 Vem kan tänkas vara med och ställa upp att starta en fond för att rädda denna skapelse? Innan det är försent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Stewz Postad 25 September , 2008 Rapport Share Postad 25 September , 2008 Synd att det ska vara så krångliga (omöjliga) regler vid import, den verkar vara en seriös bil att ta ut i skogen. Vet du något pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ZIIL Postad 26 September , 2008 Rapport Share Postad 26 September , 2008 Synd att det ska vara så krångliga (omöjliga) regler vid import' date=' den verkar vara en seriös bil att ta ut i skogen. Vet du något pris?[/quote'] Har inga priser, men som jag förstått är det väldigt prisvärt och ärligt för köparen, rejäla grejor mycket järn på rätt ställen och en riktigt genomtänkt konstruktion av allt att döma, svårt att hitta några fel på den, allt är väldigt proportionerligt avvägt, särskilt om man anser att kort axelavstånd och stora däck är en viktig och avgörande terrängegenskap, särskilt seriöst i skogen. Till det en toppfart på 90 km/h som man kan hålla. Montera en kran på den tex så får man en skogsmaskin som täcker ett stort område, motorn är väl beprövad och används i traktorer och lastbilar. Fanns det bare en efterfrågan skulle det inte vara några problem (som jag ser det) att putsa upp motorn till EURO 4 standard. En bild på 6x6, googles tolk vill tydligen fördela stressen på vägen. (Lösningen är att köra genom buss) http://www.amo-zil.ru/zil/54.html#viewZIIL2008-09-26 16:00:57 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst ZIIL Postad 27 September , 2008 Rapport Share Postad 27 September , 2008 Tja, utan serietillvärkning på fyrhjulsstyrning faller lite av tjusningen bort, kvar till det goda hör motorn, däcken, axelavståndet och inte minst utseendet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.