Gå till innehåll

Fälgar till 11/13/20


Gäst ZIIL

Rekommendera Poster

Hej Yoggi!!! PDT_Armataz_02_02.gif

Det skull också kunnat ha varit bakvänt' date=' att portalerna/hjulväxlarna är stora just för att fälgen är stor
[/quote']

icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gifPDT_Armataz_02_07.gifPDT_Armataz_02_07.gif

 

och vattenskurna centrum har inget med breddning av fälgar och din vinkelslip att göra.

 

 

Yoggi2008-10-11 19:18:16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn gärna namn

 

Kjell

 

Fälgar kan jag inte ordna' date=' men vattenskurna centrum är inga problem att fixa. Finns personer som breddar fälgar (tror namnet nämnts här i forumet, eller om det var på 4x4swede) som utan problem kan byta centrum och balansera.

 

[/quote']

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn gärna namn

 

Kjell

 

Fälgar kan jag inte ordna' date=' men vattenskurna centrum är inga problem att fixa. Finns personer som breddar fälgar (tror namnet nämnts här i forumet, eller om det var på 4x4swede) som utan problem kan byta centrum och balansera.

 

[/quote']

http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=10678

Göran Wall Smide i varberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiskar vidare efter information om fälgarna, 7,5х20, 9х20, 11,2х20. Vad jag vet ännu är att dom är 8 bults och vad man kan se med ögat ser det lovande ut på bild. Tyvärr är det svårt att få reda på info om dom. (priset verkar ligga runt 1000 riksdaler per fälg)ZIIL2008-10-14 13:03:53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

w9_20_3101020a_obod_44a521.jpg

Så här ser en av fälgarna ut (w-9-20) som skulle kunna passa. 560x261 mm

vikt 27 kg

 

 

 

 

En annan fälg som jag råkade få info om, en 12-20, sket sej skarpt på en gång. Det ena måttet var 20 mm på bulthålen o det var väll ingen fara, det andra gällde diametern mellan bulthålen som var 190 mmPDT_Armataz_02_06.gif. Inte ens nära om TGB måtten var 222 mm som det var någon som sa, skulle bli svårt att passa.

 

Edit

Skulle det vara så illa att även dom andra inte passa, kan man alltid höra sej för om spec tillverkade fälgar, priset borde inte skilja särskilt mycket eftersom det bara gäller att borra samma hål på andra ställen.
ZIIL2008-10-14 14:36:02
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Finns väl nån här med dels färdiga centrum vill jag minnas, men också filen som bara är o ladda i en maskin av nåt slag.

Sen får du köpa 20" fälgar av vilket slag du vill, skär ur centrum och svetsa i nya centrum med rätt bultmönster och allt.

Dispyter till trots, som yoggi säger så ska man ju ta o kolla upp offset också så inte däcken hamnar ur .. hur man nu säger, men typ ur linje med mittlinjen som originaldäcken har då.

 

Ett tips som är lite off tråden: Vill du inte få tråden nersulad, så håll ord som: femina, penisionärshem, hönshus och småtjejer för dig själv då. PDT_Armataz_02_02.gif Föregå med gott exempel liksom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...