Gå till innehåll

Konstruktion???


Gäst Ltgb912

Rekommendera Poster

P&ampH1.JPG

 

Bergade den annan dag denhär Volvo från grannens mark. Bilen hadde egentligen fyrehjuls-drev, som endast funkade fremåt. Man fick sätte i kraftuttaket til kranen, och endast åke fremåt, och inte mer en 1200 varv. På nån gång tog det med fremåt slut, och inn komm min LM840. När jag kollade framaxlen, syntes den ganske vanlig, altså ingen diff. eller dyl. Har dom sat på nogen hydraulikmotor eller hur? Kilen som körte lastbilen visste mindre än inget, för hom var det bara et arbetePDT_Armataz_02_14.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej Bent!

 

Bilen är ju en vanlig Volvo FL-Modell, och jag "tror" inte den finns med någon specialdrivning.

 

- Så det måste varit något eget åkaren monterat på bilen!

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom går att få med självgång, du styr det antingen i korgen i kranen eller via joystick på manöverpanelen till kranen....det sitter hydraulmotorer ute vid drivhjulen PDT_Armataz_02_03.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ltgb912

Fint at ni återvänder PDT_Armataz_02_23.gif Jag vet 1): Firmaet har inte monterat något själv, dom köper allt från förhandlar. 2) 4-hjulsdriften läggs i från hytten, och det hjälper på främkommligheten. Egentligen kunne man jo bara ringe och fråga Volvo lastbilPDT_Armataz_02_15.gif

Bäste hälsningar

 

Bent
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Hej Bent!

 

Bilen är ju en vanlig Volvo FL-Modell' date=' och jag "tror" inte den finns med någon specialdrivning.

 

- Så det måste varit något eget åkaren monterat på bilen!

 

Mvh /Lasse
[/quote']

 

Nja Fins en lite firma i Benshop i Holland som heter Terberg. Va där själv på Leveranskontroll

kurs och studiebesök 2002 då ja jobba åt hamnen

 

 

 

 

 

 som bygger om volvo lastbilar med olika drivning och div kul

 

Mvh Arnberg

 
Karl XI2008-10-31 22:32:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Nja Fins en lite firma i Benshop i Holland som heter Terberg. Va där själv på Leveranskontroll

kurs och studiebesök 2002 då ja jobba åt hamnen

 

 

 

 

 

 som bygger om volvo lastbilar med olika drivning och div kul

 

Mvh Arnberg

 

 

Precis!

 

Har meckat och kört Volvo från och till i snart 30 år.

 

= Inte någon original Volvo "Option", men givetvis kan man få ett ombyggt fordon med vilka options man vill!

 

Mvh /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL 5000 6x6

G.V.W. 80.000 kg

G.C.W. 175.000 kg

Width over the tires 3' date='70 meter

[img']uploads/690/FL5000.jpg[/img]

PDT_Armataz_02_28.gif

 

Som sagt!

 

= Inte någon original Volvo "Option", men givetvis kan man få ett ombyggt fordon med vilka options man vill!

 

I detta fall är det en Terberg FL 5000 från det nederländska företaget med samma namn. I samarbete med Volvo har med därför lånat en hytt från FL-modellen, motorn är också från Volvo, en D12:a på lika många liter. Som extra option går/gick den också att beställa med en D16 motor.

 

Terbergs hemsida: Klicka här

 

 

PDT_Armataz_02_38.gif /Lasse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...