Gå till innehåll

Reservdelslista Volvo Vapl/Felt/C202


Gäst H.Hansen

Rekommendera Poster

Skulle köpa framhjulslagerpackbox till pappas VW transporter för några år sedan, de hade bara ett på Lecab, men med 80 kronors originaldelen i handen åkte jag till en maskinfirma o köpte ett till för 12kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst JP Krax

PDT_Armataz_02_31.gif Hej alla Valpvänner.

Jag måste göra en  sk avbön. vad gäller framhjulslagren, var jag något överoptimistisk.

De lagren jag letade fram på nätet passar nog......... MEN!!!!

Jag lyckades hitta en bild på dom, och med ledning av div siffror och bokstäver, kom jag fram till att dom är tillverkade i Indien eller Pakistan!!!!

NEJ, jag tror jag avstår dessa.

Efter litet funderande kom jag fram till följande:

2600:- för lagren till framaxeln är visserligen i överkant, men........

Varför behöver man byta?

SKIT!

Smuts och vatten tränger in och därmed haveri.

Jag låg under min 9033 och hängav mig åt den enskilda kontemplationen, varvid jag kom fram till följande:

Varför inte stoppa skiten från att komma in?

En strut av gummi som kläms mellan hållaren, ( reservdelsnr:Volvo-634534) och medelst en slangklämma sluter tätt mot axeln?

Ska kolla upp detta, återkommer.

Hmmmm, kanske hör hemma bland mektipsen?

Moderatorn är välkommen att lägga över detta i rätt kategori isf.

Bock och tack.

L-J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hej !

 

Jag har fått över en del reservdelar och däck efter att jag sålt min valp. Skulle var intresserad om hade vänligheten att höra av dig till mig med lite tips hur jag kan bli av med dessa.

Mitt telenummer är 0705804448
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej alla glada.

 

Jag skall byta motor i min valp från original till en B20.

Till B20:n behöver jag mätare för motor temp och oljetryck.

Biltema har ju en hel del sådana här grejor och jag skulle behöva hjälp med att reda ut vad det är jag skall ha?

Det är ju en djungel av nipplar och adaptrar.

 

Tack på förhand.

//David
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vil tro du får rett adpter/nippler hvis du forteller hvilken motortype instrumentet skal sitte på. Det har da jeg fått spørsmål om når jeg har kjøpt slikt, men da på CD Cardic eller BilXtra. Det har butikken bøker på PDT_Armataz_02_43.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Toolman

Hittade ett bra tips i en annan post från volvopower

Den undre kylarslangen mellan kylaren och t-kopplingen är samma som på Golf 1,  den på golf som går från undrekyl till termostathuset.

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag köpte kylarslang till 903:an på Biltema, 52-403 för 39.90kr, 16mm invändigt, den passar från blocket ner till anslutningen för motorvärmaren och den passade mellan block och fram till värmepaketet (tror jag det är, en stump på ca 20cm iallafall som sitter högst upp, längst fram till höger på motorn). Satt som gjutet PDT_Armataz_02_43.gif

Den slangen passar på fler ställen verkar det som, men jag har inte bytt alla ännu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Jag har också använt den. Det är 16mm slang överallt där det är raka slangar. Passa på att göra en bra dragning av slangen från vattenpumpen till värmepaketet. Den går väldigt nära generatorn och kan lätt skavas av remskivor och fläktrem om dne inte är bra dragen.

 

Den vattenslang (av trädgårdsmodell!) som satt där när jag köpte min valp var nästan genomäten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Nu är det skarpt läge...ett nytillskott till samlingen en 9031...men det behövs stötdämpare.

 

Har någon tips på vad som går att använda, jag har kollat med L-G i Motala och han hade inga kvar.

Jag tänkte byta runt om...

 

Mvh Tomas L/ från SU till en riktig cab/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötdämpare var väl det första som det talades om i den här tråden? Läs om, läs rätt!PDT_Armataz_02_23.gif

Själv har jag köpt från Altyco. (Som med det mesta därifrån som kommer i kartong från respektive tillverkare, så har ju etiketten där det står vilken bilmodell grejen passar till så påpassligt "trillat bort"...annars hade man ju haft lite mer att gå på om man nu inte vill handla där)

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Gäst Teddan

NEEEEEEEEEJ!

Var på Biltema idag för att köpa 70-091 stötdämparna till Valpen och dem har UTGÅTT! Det finns inte heller någon ersättare!

Har ni hittat andra som funkar?

Jag funderar på att köpa nu ifrån USA om det finns flera som vill ha?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teddan du verkar ju vilja kosta på dig riktiga grejer så varför försöka med budget-tema?  släng dit en omgång gas dämpare, flertal tillverkare har säkert rätt dämpare för valpen själv åker jag med Monroe gas runt om finns hos vanliga tillbehörs affärer men kostar säkert mindre over there.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Precis Eile. Har inget emot att bekosta lite mer eftersom jag kommer att åka så pass mycket med bilen med jobbet.

Har du några tips ifrån länken:

Funderar på om jag ska ha nåt lite kraftigare för dem tillfällen jag har fullpackat eller drivkärran påkopplade... Vad Tycker du Eile?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör med M 4441  det är nog det kraftigaste du får dit utan att ändra övre fästet mina ligger nästan emot fästet, sätt dit dem med gummihalvorna lösa och delade då ska de gå att få dit utan att slipa ur fästena.

finns någon tidigare tråd om sv priserna på dessa tror någon skrev att det visst gick på någon tusen att klä bilen runt om.    ang lyftande fjäderklädda så blir det nog trångt fram.
vanliga gamla hijackers skulle nog funka bra för lyftandet  tyvärr pendlar ju lyftkraften från sida till sida via t-kors vilket försämrar vägegenskaperna och krängningshämmare saknas ju på bladfjäderbilar.  

skriv in m4441  i sökrutan  så har du vilken jänkebil det passar till

eile2010-05-15 19:38:52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående krängningen så kan man ju strunta i T-korset och dra separata slangar med varsin "påfyllningsventil" till varje dämpare. /Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min sök lista jag länkade till ger några träffar bla. ford husky85-98, gonow xspace, Isuzu KB4x4, isuzu van/bus WFR+Relay, Kia K2700, sani Wagon 4x4, Tracker, landcruiser 40 pickup, toyota stalllion, landcruiser station wagon-60,  finns säker fler bilar dessa stötar passar på vet att jag något år tidigare åkte på iveco dämpare lite klumpigare med passningen fram men funkade i övrigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Teddan

Har varit i kontakt med Monroe och fick följande svar idag:

Thank you for contacting Tenneco Automotive. 

 

We apologize for the delay in our response.  The Mitsubishi Montero has Monroe-Matic Plus available, front and rear.  It also has an air shock.  I will fit shocks you may be interested in to those part sizes but I can't guarantee that those will fit your vehicle perfectly.  If you could provide us with measurements off of the original unit, that would be the best way to go.  Here are the mounting and measurements of shocks I think you will be interested in.  The mountings are the same, and the measurements of the Montero parts is 13 3/8'' compressed, 23 1/8'' extended.

 

 

L1 L1 13.25 21 34803 MONROE GAS-MAGNUM

L1 L1 14 22.75 34802 MONROE GAS-MAGNUM

L1 L1 13.71 22.58 RS9008 RANCHO RS9000 SHOCK
L1 L1 13.71 22.58 RS5008 RANCHO RS5000 SHOCKS

 

The Gas-Magnum is a great off-road, handling and durability shock. 

The RS9000 series is adjustable from 1-9 for up to 400% change in ride control.  The lower end of the spectrum is supposed to be like the factory ride, and the upper end is a high control, off-road style ride.   

The RS5000 is in the middle of the range of the RS9000 and will give more comfort than the Gas-Magnum with less adjustability than the RS9000.   

Both RS shocks are designed for lifted and off road style trucks. 

 

Monroe cannot warranty their products when they are used for something other than the listed application.  If you use our shocks on your vehicle, we will be unable to warranty them.

 

For further questions or assistance, please contact technical assistance at 734-384-7809 M - F 8:30am - 5:30pm EST. 

 

Monroe Team Member,

Andy Koch 

Nån som kan produkterna eller har andra åsikter eller frågor att ställa tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...