Gå till innehåll

Lokala väderrapporter


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Hej Karl XI, lite O.T. kanske.

 

 För ett tiotal år sen bode min bror i Skåne, och jag hälsade på honom rätt ofta. Då minns jag att man åkte förbi en skrot eller nåt där det stog en massa lastbilar och andra maskiner, både gröna och civila. Vill minnas att det var i närheten av där jag svängde av från E22:an och tog en liten genväg söderut mot Ystad och att det fanns ett flygfält i närheten, finns det kvar idag? Har tänkt att åka ner i vår och det skulle vara kul att åka och kolla lite. Jag ville det redan då- men jag var gift med en notorisk nejsägare på den tiden.....

 

MVH//ROB
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit bra kallt ett tag ute på landet (Enköpipng) så det är bra med is på Mälaren. Tog en tur med Valpen igår och isen höll. Närmre 30 cm på sina ställen. När jag skulle åka hem hade Saaben snöat inne så det blev Valp till Stockholm. Suverän vinterbil, dessutom kan man drfita i alla rondellerPDT_Armataz_02_44.gif

Skönt med litet snö, bara det inte töar bort!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var vintern över. Snön är borta. Vi fick runt 1 dm här nere

Var i lördags och körde på en gammal nedlagd järnvägsbanvall och

där hade det lagt sig 4 dm i en svacka som är ca 150 meter lång.

Och ingen annan hade vatt där och förstörtPDT_Armataz_02_43.gif

Det var inga som helst bekymmer att ta sig igenom.PDT_Armataz_02_30.gif

 

Mvh Arnberg

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle ni varit med på revinge igår......från 1 dm till 5 dm i skogen och träna växelvis framryckning med blixtlås som avslutning  PDT_Armataz_02_11.gif   kan ju säga att det gör ont i kroppen efter all utrustning man ska ha på sig "you train as you fight" Hasse2009-02-23 23:31:01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Jaha...

Då va den så kallade stormen på väg.

Blåser faktiskt riktigt rejält just nu här i Degeberga.

Får väl se vad det blir av detta.

Elverket står iallafall redo för tjänstgöring om i fall att PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back

Blåser så in i ........... på Björka flygbas, vi fick lasta komp matrielen inne i hangarerna en bil / BV206 åt gången  PDT_Armataz_02_13.gif Men när man vart lastad så kunde man ju köra lite mer på området  PDT_Armataz_02_11.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...