Gå till innehåll

Forum om Unimog? Nån här som vet?


Gäst steinv

Rekommendera Poster

Jag är kanskje interesserad i Unimog camper'n på Blocket. En 404 s från -74. Den har några svårigheter som behøver utredning innan jeg tar et beslut. Det finns massa info om Unimog på nätet, men jag kan inte hitta nåt forum. Visserligen måste det va några... Nogon här som vet? Jag har inga problem med Engelska eller Tyska, och kan även läsa nogra flere språk, så det borde va möjligt...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Det ser ut til å vara rätta ställen å reda ut de frågor jag har. Sannolikt är bilen inte rätt för mitt behov, (väger ca 4 ton, cruise speed 65 km/t, max 85) och den behöver mycket arbete innan den faktisk är en camper. Men en et läckert fördon är det.

 

Sannolikt blir jag nog ägare av en helkaross TGB 11, så småningom. PDT_Armataz_02_02.gif  Jag tror den har tillreckligt plats... men jag använder gjärna lite tid för å bli säker på at valet er rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

Jag är har alltid varit nyfikea på unimog. Men har svårt att hitta information om årsmodeller och specifikationer. Den där ser jo mycket fin ut och inga mil att prata om heller. Men åter, vad är det för årsmodell och vad är specifikationerna? Och vet ni något bra ställe man kan läsa på om dessa bilar?

Redigerad av Vinkon
Inlägget flyttat till lämpligare tråd
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och tittade på denna U 1300LS  1988 i nyskick endast 37112km  hydralisk vinsch taklucka bra flak med verktygskåp och vatten pump.

Frågan är väl vad den är värd och vad man ska betala för den funderar på att lägga ett bud.

 

post-5279-0-20916400-1460879612_thumb.jpg

post-5279-0-37003400-1460879643_thumb.jpg

post-5279-0-65980100-1460879655_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

googlade lite och hittade detta. objekten ligger tydligen på 250+och färdigbyggt över miljonen, får se om jag tar en provtur i den och lägger ett bud, bilen blir veteran om något år och är även nu billig i skatt.  

 

Alla grannar har ju stadsjeepar på sina garageinfarter och vi har en liten Micra så en 8 tons Unimog skulle ju se lite macho ut. B)

 

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/mercedes-benz-unimog-1300-l-ideal-trekking-expeditionstouren/448123018-220-8254

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=222364644&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.modelDescription=unimog&pageNumber=2

 

http://www.expedition-trucks.com/brokers/unimog-u2450-4x4-expedition-truck

 

http://www.expedition-trucks.com/brokers/unimog-u1300-4x4-expedition-truck

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och tittade på denna U 1300LS  1988 i nyskick endast 37112km  hydralisk vinsch taklucka bra flak med verktygskåp och vatten pump.

Frågan är väl vad den är värd och vad man ska betala för den funderar på att lägga ett bud.

 

attachicon.gifP4143718.JPG

attachicon.gifP4143721.JPG

attachicon.gifP4143720.JPG

Det var såklart av den jag blev jäkligt nyfiken. Budet låg i helgen på 95 000kr men det låter jo absolut skäligt.

Jag kommer nog inte buda, ett projekt i taget.

 

Bara en sån sak, hur fort går Unimog en i fråga? Det ska jo vara en blandning mellan traktor och lastbil..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw,tur att den var såld. Annars fanns nog risk att den skulle hamnat här hemma med lite mer betänketid.

 

Ähh, det brukar stå Vattenfallare på Kvibergs med jämna mellanrum....

 

post-4978-0-07821600-1461260764_thumb.jpg

 

 

O nu när du egentligen bestämt dig att du behöver en mogg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tunga bilar för våra marker men bodde man närmre färjeförbindelse över medelhavet hade det varit ett klart val, tänk att bunkra upp bilen och ta en liten snabb 2-3 veckors tur  antingen ner genom Sinai öknen röda havet eller köra gamla öken vägarna ner från Alexandria följa Nilen ner mot Luxor och Asuwan eller Tunis färjan från Sicillien och vidare ner mot Algeriska gränsen och sen ner mot Tamanrasset.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...